نسخه چاپی

در مذاكرات هسته‌ای داده‌ها و ستاده‌ها از موازنه مناسبی برخوردار نیست

عکس خبري -در مذاکرات هسته‌اي داده‌ها و ستاده‌ها از موازنه مناسبي برخوردار نيست

یك عضو جبهه پایداری با بیان اینكه "حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری محقق شده است ولی این روند باید ادامه پیدا كند"، گفت: ارزیابی من از فضای سیاسی كشور در سال 92، مثبت است.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش با بیان اینکه "سال 92، سال مهمی بود و از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شد"، افزود: در این سال حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شد؛ چراکه در ماه‌های آغازین شاهد برگزاری انتخابات بودیم و با وجود فشارهای سنگین دشمنان و تحریم‌ها، مردم در انتخابات حضور و مشارکتی باشکوه داشتند.
وی با بیان اینکه "این انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شد"، گفت: گرچه درصد رای رئیس‌جمهور منتخب تقریباً 50.5 درصد بود، ولی اصل مشارکت مردم بالا بود و رقم خوبی ثبت شد. آنچه ما در این انتخابات شاهد بودیم، مهر تأیید بر دوره‌های انتخابات بود و اینکه جمهوری اسلامی ایران بر روی رای مردم ایستاده و از آن پاسداری می‌کند؛ چه رای پایین باشد و چه بالا و یعنی نظام حاضر نیست تغییری در آرا صورت بگیرد، چراکه رای مردم زینتی نیست و هر آنچه مردم رای می‌دهند، از صندوق بیرون می‌آید. اصل این انتخابات یک حماسه بزرگی بود و حقانیت جمهوری اسلامی ایران باردیگر اثبات شد.
این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و توافق انجام شده، گفت: به نظر می‌رسد در مذاکرات هسته‌ای داده‌ها و ستاده‌ها از موازنه مناسبی برخوردار نیست ولو اینکه دولت می‌خواست در این عرصه حسن نیت نشان دهد ولی آنچه می‌بینیم این است که غربی‌ها و آمریکایی‌ها با زبان تهدید با ملت ایران صحبت می‌کنند.
وی افزود: البته در راهپیمایی 22 بهمن با این موضع و رفتار غربی‌ها از سوی ملت ایران مقابله شد و مردم بصورت باشکوه حتی بیشتر از سال قبل در راهپیمایی حضور پیدا کردند و نشان دادند که با وجود تمام تحریم‌ها و فشارها، بصورتا یکپارچه در صحنه حضور دارند. ملت ایران در این راهپیمایی در برابر شعار غربی‌ها که تمام گزینه‌ها روی میز است اعلام کردند که تمام گزینه‌ها نیز از سوی ملت ایران روی میز است و پای انقلاب خود همچنان ایستاده‌اند و این مسیر را ادامه می‌دهند.
روانبخش با بیان اینکه "حماسه سیاسی مورد نظر رهبری محقق شده ولی باید ادامه پیدا کند"، به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان قوای سه‌گانه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار از مسئولان خواستند که محکم و از موضع مردم در برابر دشمنان صحبت و موضع‌گیری کنند و ملت ایران را در عرصه جهانی نمایندگی کنند و نباید با زبان انفعال و عقب‌نشینی در عرصه جهانی حضور پیدا کرد.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه "غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای این برداشت را کردند که ایران به خاطر فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها در پای میز مذاکره حضور پیدا کرده است در حالی که اینگونه نیست"، تاکید کرد: ملتی که ماه رمضان و عاشورا دارد حاضر نیست به خاطر یک لقمه نان عزت خود را از بین ببرد.
وی در مورد ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور گفت: فضای کشور در این عرصه مثبت است و فضای منطقه، جهان و بین‌الملل نیز روی مثبتی به جمهوری اسلامی دارد و دل‌های مستضعفین جهان بیش از گذشته به سمت این کانون قدرت جلب شده است و برخی از قدرت‌ها نیز بیشتر از گذشته در حال پی بردن به حقانیت جمهوری اسلامی ایران هستند.
روانبخش با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه و همچنین اوکراین، گفت: به نظر می‌رسد که جهان به سرعت در حال دو قطبی شدن است که یک قطب آن آمریکا و قطب دیگر آن کشورهایی مانند چین و روسیه هستند. نظام جمهوری اسلامی ایران با یک سیاست خارجی فعال و مدبرانه می‌تواند از این فضا در راستای کاهش تمرکز فشارها بر روی ایران استفاده کند و در یک فضای جدیدی در عرصه بین‌الملل حرکت کند. اگر در عرصه سیاست خارجی فقط بخواهیم به 1+5 نگاه کنیم، معلوم نیست بتوانیم از این فضا به نحو احسن استفاده کنیم.
این عضو جبهه پایداری همچنین به تحولات سوریه و جایگاه ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: برخی از کشورهای اسلامی که همراه تروریست‌ها در سوریه بودند، اکنون دست از حمایت از تروریست‌ها برداشته‌اند و این نشانه‌های خوبی در راستای حقانیت سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در این منطقه است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...