نسخه چاپی

انتشار كتاب «الولی المجدد» درباره امام خامنه‌ای

عکس خبري -انتشار کتاب  «الولي المجدد» درباره امام خامنه‌اي

قائم مقام دبیركل حزب‌الله لبنان گفت: در حال نگارش كتابی درباره دكترین امام خامنه‌ای به نام «الولی المجدد» هستم كه ظرف دو تا سه ماه آینده منتشر می‌شود.

به گزارش نما ،‌ به نقل از تسنیم، شیخ نعیم قاسم قائم مقام حزب‌الله لبنان در پی افتتاح دفتر این خبرگزاری دردیدار با مدیرعامل و برخی دیگر از مدیران خبرگزاری تسنیم افزود: این کتاب دکترین حضرت امام خامنه‌ای را در 25 موضوع و نظریه بررسی کرده و به نقش‌های ویژه و موثر ایشان در عرصه‌های مختلف پرداخته است.
وی یادآور شد: در کتاب «الولی المجدد» نظرات ایشان در موضوعاتی چون تفکر، استقلال،‌آزادی و زن مطرح و تبیین شده است.
شیخ نعیم قاسم یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب را پرداختن به موضوع جنگ نرم دانست و اظهار داشت: حضرت امام خامنه‌ای تنها رهبر در کل منطقه و جهان هستند که موضوع جنگ نرم را عالمانه مطرح کردند و توضیح دادند که چگونه می‌توان در جنگ نرم بر دشمن پیروز شد و چگونه می‌توان با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.
قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تبیین شعارهایی که مقام معظم رهبری برای هر سال اعلام می کنند، تاکید کرد: یکی از مواضع منحصر به فرد حضرت امام خامنه‌ای در میان رهبران جهان، نامگذاری سالانه و تعیین شعار سال بوده است.
وی افزود: طی چند روز آینده، نگارش کتاب «الولی المجدد» پایان می‌یابد و انشاءالله ظرف 2 تا 3 ماه آینده مراحل چاپ آن به اتمام خواهد رسید. من برای نوشتن این کتاب از سایت دفتر مقام معظم رهبری ، از سی‌دی‌های قدیمی، از خطبه‌ها و سخنرانی‌های ایشان استفاده کردم.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: هر موضوع از 25 موضوع کتاب «الولی المجدد» خود یک کتاب است و فکر نمی‌کنم تاکنون کسی چنین کتابی درباره نظریات امام خامنه‌ای ، منتشر کرده باشد.
مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم در این دیدار برای انتشار کتاب«الولی المجدد» و ترجمه آن به زبان فارسی اعلام آمادگی کرد.
قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اعلام موافقت با این پیشنهاد گفت: من کتاب را قبل از چاپ در اختیار شما قرار می‌دهم تا بتوانید بخش به بخش ترجمه آن را در خبرگزاری منتشر کنید.
وی سپس به ارائه توضیحاتی درباره کتاب «الاصاله و التجدید» پرداخت و یادآور شد: کتاب جدیدی را با عنوان «الاصاله و التجدید» در مورد تفکرات امام خمینی (ره) ، تالیف کرده ام که به زبان فارسی ترجمه شده است. کتاب مذکور به 35 عنوان از تفکرات امام خمینی (ره) پرداخته که هر عنوان آن خود یک کتاب است. من محورهای اساسی را برگزیده و توضیح داده‌ام. مثلا اگر امام خمینی (ره) 300 بار درباره موضوع زن صحبت کرده است من 10 محور اساسی آن را انتخاب کرده و دکترین و نظریه امام خمینی (ره) را براساس آن توضیح داده‌ام.
حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم قاسم سپس در تحلیل خود از حوادث سوریه اظهار داشت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند این بحران به این زودی‌ها حل شود و بر همین اساس معتقدیم که بحران سوریه طولانی خواهد شد و آینده نزدیکی برای حل این بحران متصور نیست. همان طور که در مذاکرات ژنو یک و ژنو دو هم حل نشد.
قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره دلایل طولانی شدن بحران سوریه و ورود به سومین سال گفت: استکبار جهانی توقع نداشت که سوریه تا این اندازه مقاومت کند و تصور می‌کرد ظرف چند ماه کار سوریه تمام می‌شود. مقاومت ملت سوریه و رهبری بشار اسد و دولت او باعث افزایش ثبات در این کشور شد و در نتیجه برنامه‌های استکبار جهانی به هم ریخت.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: استکبار جهانی با بسیج تمام امکانات خود نتوانست کاری از پیش ببرد و در نتیجه سعی کردند از تروریست های تکفیری برای ساقط کردن دولت بشار اسد استفاده کنند و یک باره دیدند که نه تنها نتوانستند دولت بشار اسد را ساقط کنند،‌بلکه وجود تکفیری‌های تروریست برای خود آن‌ها تبدیل به معضل بزرگی شد.

وی افزود: زمانی که استکبار جهانی نتوانست اهداف خود را از طریق نظامی دنبال کند به راه‌حل‌های سیاسی در ژنو یک و ژنو دو امید بست. غافل از این که‌ وقتی نمی‌توانستند اهداف خود را از طریق نظامی دنبال کنند، قطعا از راه سیاسی هم نخواهند توانست به اهداف خود برسند. آن‌ها هم اکنون حیران هستند و نمی‌دانند چه کار کنند.بنابراین به دنبال این هستند که بحران سوریه را طولانی کنند.
قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: براساس اطلاعاتی که از صهیونیست‌ها داریم،‌آن‌ها می‌گویند اگر بشار اسد برود برای آن‌ها مشکل ایجاد خواهد شد و اگر تکفیری‌ها هم در سویه بمانند، باز هم برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود. بنابراین اصرار دارند، باید بحران را در سوریه ادامه داد تا به جایی برسد و راه حلی‌ پیدا شود.
وی تاکید کرد: تنها راه‌حلی که بحران سوریه خاتمه یابد این است که با رئیس جمهور کنونی سوریه توافق کنند و هیچ راه حل دیگری برای آن‌ها وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سئوال که برخی عوامل تشکیل‌دهنده دولت لبنان عنوان کرده بودند که مادامی که حزب‌الله نیروهای خود را از سوریه خارج نکند، کمکی به تشکیل دولت لبنان نخواهند کرد ولی حزب‌الله چنین نکرد و آن‌ها مجبور به معرفی و تشکیل دولت شدند، ارزیابی شما در این باره چیست؟ اظهار داشت: دولت باید بعد از تشکیل ، نظرکل گروه‌ها از جمله حزب الله را تامین کند.خودشان قبول دارند که هیچ بیانیه‌ای صادر نمی‌شود،‌مگر این که حزب‌الله با آن موافق باشد. ما عضو دولت لبنان هستیم و باید نظراتمان گرفته شود . آن‌ها فهمیدند شرط‌شان غیرواقعی است و عواقب عدم تشکیل دولت در نزد مردم به گردن آن‌ها بود.
شیخ نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در پی افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم در بیروت اظهار داشت: من افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم را به شما تبریک می‌گویم و این اقدام را به فال نیک می‌گیرم. افتتاح این دفتر گام بسیار مهمی است. ما که در مرحله فعلی در مقابل استکبار جهانی قرار گرفته‌ایم ، به انعکاس اخبار صحیح و قوی از طریق رسانه‌ای مثل «خبرگزاری تسنیم» نیاز داریم تا این‌گونه اخبار را به گوش مردم جهان برسانیم.
وی تأکید کرد: امروز استکبار جهانی و دستگاه‌های اطلاع رسانی نقش بسیار زیادی در تحریف حقایق بازی می‌کنند و برای تحریف حقایق مسائل کوچک و حاشیه‌ای را بزرگ می‌کنند یا اینکه مسائل بزرگ را کوچک نمایی می‌کنند و هدفشان این است که اذهان مردم را از پیام اصلی منحرف کنند.
قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در تبیین انحرافات رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی گفت: امروز همان‌طور که شاهد هستیم، بیت المقدس مورد شدیدترین حمله‌های خطرناک قرار گرفته است. اگر موضوع رسانه‌های غربی غیر از قدس و فلسطین بود بازتاب‌های رسانه‌ای وسیعی به آن می‌دادند و حتی دولت‌مردان کشورها را برای برگزاری خیلی از کنفرانس‌ها آماده می‌کردند اما چون موضوع بسیار مهم فلسطین برای آنها اهمیت چندانی ندارد به آن نمی‌پردازند.
شیخ نعیم قاسم درباره مورد دیگری از تحریفات رسانه‌ای غرب عنوان کرد: در تبلیغات رسانه‌ای ادعا می‌کنند و به اذهان جهانیان القا می‌کنند که ما به‌دنبال دموکراسی در سوریه هستیم اما واقعیت چیز دیگری است و در واقع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواهند سوریه را از قلب جبهه مقاومت جدا کنند.
وی درباره نوع مواجهه غرب با تهاجم صهیونیست‌ها به لبنان به تشریح تحریف رسانه‌ای آنها پرداخت و یادآور شد: در لبنان هرروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی از راه هوایی به لبنان تجاوز می‌کند که در حق مردم لبنان یک جنایت بزرگ محسوب می‌شود اما رسانه‌های غربی و استکبار جهانی هیچ تلاشی برای محکوم کردن این جنایت رژیم صهیونیستی به عمل نمی‌آورند بنابراین ما از "تسنیم" می‌خواهیم واقعیت اخبار را با دقت منعکس کند که این خود یک پیروزی بزرگ در برابر جنایات دشمن است.
قائم‌مقام حزب‌الله لبنان خطاب به مدیران خبرگزاری "تسنیم" تأکید کرد: اگر با روش اطلاع رسانی صحیح و دقیق کار کردید تبدیل به یک مرجع رسانه‌ای قوی در منطقه خواهید شد و راه برای جهانی شدن خبرگزاری" تسنیم" بازخواهد شد.
وی در پایان گفت: اسم "تسنیم" برای این خبرگزاری بسیار زیباست و در عالم رسانه نوآورانه و جدید است، در واقع به‌کارگیری نام "تسنیم" که یک واژه قرآنی است باعث ترویج معارف و فرهنگ قرآنی در رسانه‌ها خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...