نسخه چاپی

برنامه ویژه رئیس جمهور برای ورزش

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم قول‌های داده شده از سوی معاون رییس جمهور برای رفع مشكلات ورزش كشور عملیاتی شود.

به گزارش نما، محمود گودرزی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک 2012 لندن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری این مراسم، اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری این مراسم تقدیر از المپین‌ها و همچنین جمع شدن بزرگان ورزش کنار یکدیگر بود و کار خوبی که انجام شد، اهدای ویژه نشان کمیته بین‌المللی المپیک به افتخارآفرینان ایران بود. ما قصد داشتیم در این مراسم تقدیر و تشکری از این قهرمانان به لحاظ افتخارآفرینی برای ورزش کشور داشته باشیم که امیدوارم مورد رضایت آنها قرار گرفته باشد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در بعد مادی نیز مطمئنا لیاقت این قهرمانان بسیار بیشتر از جوایز اختصاص داده شده به آنها است. اما خب در حد مقدورات خودمان به آنچه که برایمان میسر بود، قصد داشتیم از این عزیزان تقدیر به عمل آوریم که به نظر من مراسم بسیار خوب و گرمی برگزار شد و باید از کمیته ملی المپیک و شخص کیومرث هاشمی به خاطر تدارک این مراسم تشکر و قدردانی کنم.

گودرزی تصریح کرد: البته دعوت از معاون رییس جمهور به ابتکار هاشمی و همکارانشان در کمیته ملی المپیک بود و یکی از دلایل مهمش این بود که مسئولانی که در حوزه تامین اعتبارات و بودجه فعالیت دارند با حضور در بین ورزشی ها با مشکلات و کمبود بودجه ای که داریم به خوبی آشنا می‌شوند و ان‌شاءالله امیدواریم که آن را برطرف کنند. قطعا حضور دکتر نوبخت در این مراسم نتیجه‌ بخش خواهد بود. همان طور که ایشان نیز قول‌هایی برای حل مشکل ورزش کشور دادند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: دکتر روحانی نیز برنامه ویژه‌ای برای ورزش ایران دارند. کما این که در دیداری که بنده با ایشان داشتم تاکید کردند که قصد ما کمک ویژه به ورزش و قهرمانان ورزشی جهت موفقیت و پیشرفت در میادین بین‌المللی است. البته اولویت های اصلی کشور در زمینه های دیگری وجود دارد، اما ورزش نیز قطعا یکی از اولویت‌های دولت است.

وی در ادامه درباره کمک‌های ویژه وزارت ورزش و جوانان به تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2014 برزیل نیز به ایسنا گفت: به نظر من شان حضور تیم ملی ایران در جام جهانی خود افتخار بزرگی برای فوتبال ایران است و حتی یکی از مهم‌ترین دلایل حضور دکتر نوبخت در مراسم امشب این بود که ایشان از نزدیک با قسمتی از مشکلات ورزشکاران و همچنین ما و کمبودها و مشکلات ورزش آشنا شوند و از نزدیک آنها را لمس کنند. ما برنامه ویژه‌ای برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل تدارک دیده‌ایم که ان‌شاءالله بتوانند در این رقابت‌ها افتخارآفرینی کنند و دل مردم بزرگ ایران را شاد کنند. این که عده‌ای می‌گویند من به فوتبال آن گونه که باید اهمیتی نمی دهم را قبول ندارم و کاملا نادرست است.

گودرزی با اشاره به این که نباید میان فوتبالیست‌ها و ورزشکاران دیگر تفاوتی قائل شویم، گفت: آن فوتبالیستی که میلیاردی پول می‌گیرد را دولت کمک نمی‌کند و بخش‌های دیگر یا شرکت‌های دیگر باید خودشان این مبلغ کلان را پرداخت کنند و باید بگویم تیم‌هایی که این چنین مبالغی را در لیگ برتر فوتبال پرداخت می‌کنند هیچ ارتباطی به دولت ندارند و دولت حاضر نیست این گونه هزینه‌ها را پرداخت کند.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم حتی در توزیع پول میان ورزشکاران به خصوص قهرمانان که در المپیک و رقابت‌های جهانی افتخار آفرینی می‌کنند باید به صورت کاملا عادلانه برخورد شود. البته فوتبال و فوتبالیست‌ها امتیازات ویژه‌ای دارند چون این ورزش گستره بیشتری دارد و مردم علاقه بیشتری به این ورزش دارند و به نوعی ورزش اول دنیا محسوب می‌شود. طبعا این امتیازات را جوامع برای فوتبالیست‌ها لحاظ می‌کنند و نمی‌شود این واقعیت را نادیده گرفت و نباید آن را نادیده گرفت، اما این گونه هم نباید باشد که ورزشکاران دیگر احساس ظلم کنند. ما به عنوان نماینده دولت وظیفه داریم اعتدال را تا حدودی برقرار کنیم. باید بگویم که ما در وزارت ورزش و جوانان قرار نیست پول‌های میلیاردی بدهیم و با آن هم موافق نیستیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در پاسخ به سوالی درباره آخرین شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: چرا همه از پرسپولیس و استقلال می پرسند و چرا کسی از تراکتورسازی و صنعت نفت و داماش گیلان سوالی نمی‌کند؟ باید این گونه تیم‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند.
منبع: ایسنا

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...