نسخه چاپی

از بدهی های بابك زنجانی چه خبر؟

وزیر نفت همچنین در خصوص وضعیت طلب وزارت نفت از بابك زنجانی، گفت: همچنان این طلب وجود دارد به طوری كه می توان گفت، هر ایرانی یكصد و ده هزار تومان از بابك زنجانی طلب دارد. نیروی انتظامی نیز مبلغ 190 میلیون دلار به وزارت نفت بدهكار است.

به گزارش نما ، بیژن نامدار زنگنه سه شنبه شب در حاشیه پنجمین جشنواره پژوهش و فناری صنعت نفت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر، ظرفیت تولید نفت خام، سه میلیون و 700 هزار بشکه است، اظهار داشت: سال آینده ظرفیت تولید نفت خام کشور به 4 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص طرح های در دست اجرای وزارت نفت در سال آینده، گفت: برخی پروژه ها در میادین مشترک از سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید ما از عراق نیز کمتر است.
زنگنه ادامه داد: تلاش می کنیم که تا پایان سال 93، روزانه حدود یکصد میلیون مترمکعب به ظرفیت گاز کشور افزوده شود.
وی افزود: مدلهای جدید قراردادهای نفتی را بزودی نهایی خواهیم کرد و در این راستا تعاملات با شرکت های نفتی افزایش خواهد یافت.
وزیر نفت همچنین در خصوص وضعیت طلب وزارت نفت از بابک زنجانی، گفت: همچنان این طلب وجود دارد به طوری که می توان گفت، هر ایرانی یکصد و ده هزار تومان از بابک زنجانی طلب دارد. نیروی انتظامی نیز مبلغ 190 میلیون دلار به وزارت نفت بدهکار است.
وزیر نفت همچنین از کشف چهار میدان نفتی و گازی جدید در کشور اظهار بی اطلاعی کرد.
زنگنه با اشاره به افزایش کارمزد جایگاه های عرضه سوخت و سی.ان.جی، گفت: این مبلغ را وزارت نفت بابت دستمزد به جایگاه ها پرداخت می کند و این مساله ارتباطی با فروش به مردم ندارد.
وی در خصوص اخطار به شرکت چینی فعال در میدان آزادگان نیز اظهار داشت: هنوز 20 روز از مهلت وزارت نفت به این شرکت باقی مانده است.
با ادامه وقت کشی شرکت CNPCI به عنوان غول نفتی چینی ها، وزیر نفت ایران از صدور آخرین اخطار و احتمال اخراج چینی ها در صورت ادامه وضع موجود در توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی را به طور رسمی اعلام کرد.
عراق به عنوان شریک نفتی ایران در این میدان مشترک آزادگان جنوبی از اواسط شهریور ماه سال جاری تولید نفت از میدان مجنون (نیمه مشترک آزادگان جنوبی) را با ظرفیت 175 هزار بشکه در روز آغاز کرده است.
در همین حال با گذشت نزدیک به 7 سال از واگذاری قرارداد طرح توسعه میدان مشترک عظیم نفتی آزادگان جنوبی ایران با به شرکت CNPCI چین، تاکنون این پیمانکاران آسیایی موفق به تکمیل و اجرای فاز اول توسعه این میدان نفتی مرزی نشده است.
وزیر نفت درباره عرضه نفت خام در بورس، گفت: نفت خام در بورس عرضه می شود اما کارهای فنی و تکنیکی این طرح هنوز باقی مانده است.
زنگنه با بیان آنکه باید زمینه ای فراهم شود تا خریدار بتواند نفت خام خریداری شده را با تانکر حمل کند، خاطرنشان کرد: در مراحل ابتدایی، تنها چند هزار بشکه نفت در بورس عرضه خواهد شد.
وی همچنین در خصوص زمان احداث پمپ بنزین های تلمبه ای، گفت: قرار است در اردیبهشت ماه این پمپ بنزین ها عملیاتی شوند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...