نسخه چاپی

اوباما به پوتین هشدار داد

عکس خبري -اوباما به پوتين هشدار داد

رئیس‌جمهوری آمریكا ضمن استقبال از نخست‌وزیر موقت اوكراین در كاخ سفید و تعهد نسبت به حمایت از كی‌یف در مقابل روسیه، به پوتین هشدار داد.

به گزارش نما ، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود هشدار داد که اگر مسکو نیروهای خود را از منطقه خودمختار کریمه خارج نکند جامعه بین‌الملل مجبور به انجام اقدامات شدیدتری علیه مسکو خواهد شد.
پیش از این نیز رهبران گروه هفت تهدیدی مشابه را علیه روسیه مطرح کرده بودند.
اوباما گفت: آمریکا به طور شفاف اعلام می‌کند که حمله روسیه به منطقه خودمختار کریمه را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند.
وی افزود: ما قاطعانه می‌گوییم که در تضمین تمامیت ارضی و حفظ استقلال اوکراین از این کشور و مردم آن حمایت خواهیم کرد.
اوباما همچنین با اشاره به نشست برنامه ریزی شده جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا و سرگئی لاورف، همتای روسیش در لندن که قرار است جمعه برگزار شود، ادامه داد: امیدوارم اقدامات دیپلماتیک برای بازنگری در انجام رفراندوم منطقه خودمختار کریمه، نتیجه‌بخش باشد.
وی در عین حال تاکید کرد: اگر مسکو به اقدامات کنونی خود ادامه دهد نه تنها ما بلکه جامعه بین‌الملل نیز مجبور به انجام اقداماتی علیه تهاجم روسیه خواهد بود.
اوباما به طور دقیق اعلام نکرد که چه نوع اقداماتی ممکن است علیه روسیه صورت بگیرد اما واشنگتن تا کنون ممنوعیت صدور ویزا برای مقام‌های عالی‌رتبه روسی و مصادره اموال آنها را انجام داده است.
اوباما همچنین گفت: آمریکا به طور کامل نتایج رفراندوم منطقه خودمختار کریمه را رد می‌کند. این یکی از علنی‌ترین حمایت‌های آمریکا از دولت موقت اوکراین بوده است.
آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر موقت اوکراین نیز پس از دیدار با اوباما گفت: کی‌یف هرگز تسلیم مسکو نخواهد شد.
وی افزود: حضور نیروهای روسیه در خاک اوکراین در قرن 21 کاملا غیرقابل قبول بوده و نقض تمامی معاهده‌ها و توافق‌های بین‌المللی است.
همزمان با مذاکرات اوباما و یاتسنیوک، کمیته روابط امور خارجه سنای آمریکا نیز به اعطای وام یک میلیارد دلاری به دولت جدید اوکراین و اعمال تحریم علیه روسیه و مقام‌های دولت پیشین اوکراین رای داد.

۱۳۹۲/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...