نسخه چاپی

پوتین:همه پرسی در كریمه قانونی است

به گزارش نما، بر اساس این گزارش پیش بینی می شود نتیجه همه پرسی کریمه منجر به جدا شدن این شبه جزیره از اوکراین و پیوستن آن به روسیه شود. بان‌کی‌مون نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد، در گفتگوی تلفنی با پوتین در خصوص لزوم دستیابی به راهکاری سیاسی در اوکراین و ادامه تماس دو طرف برای حل و فصل این بحران تاکید کرده است.

بان‌کی‌مون گفت، شرایط در کریمه پس از تصمیم برای برگزاری همه پرسی به شدت پر تنش و وخیم شده است. چیزی که مرا نگران می کند این است که این گونه اقدامات و تدابیر به ضرر تمامیت ارضی و اتحاد اوکراین خواهد بود.

آمریکا و اروپا نسبت به تبعات منفی برگزاری این همه پرسی هشدار داده اند و از روسیه خواسته‌اند تا جلوی برگزاری این همه‌پرسی را بگیرد ولی روسیه کاملا از برگزاری این همه پرسی حمایت کرده است. آمریکا و اروپا نتیجه همه پرسی کریمه را غیر مشروع ازریابی کرده اند.

مذاکرات و رایزنی های جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز که روز گذشته در شهر لندن برگزار شد نتیجه روشنی در بر نداشته است و این مساله نگرانی ها در خصوص تشدید بحران کریمه و اوکراین را بیشتر کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز قصد دارد امروز شنبه در خصوص قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای غیر قانونی دانستن همه پرسی کریمه رای گیری کند. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز قصد دارد اوایل هفته آینده به لهستان و لیتوانی سفر کرده و در خصوص راهکارهای حمایت از اوکراین با مقام های ارشد این کشورها رایزنی کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...