نسخه چاپی

چرا اشتون از جانبازان دیدن نكرد؟

عکس خبري -چرا اشتون از جانبازان ديدن نکرد؟

نماینده مردم مرودشت گفت: خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر در ایران مطلع شوید باید به دیدار جانبازان به ویژه مصدومین شیمیایی می‌رفتید تا قربانیان تروریسم را ببینید.

به گزارش نما ، محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: پرونده هسته‌ای ایران نتیجه اتهامات ناروا و ناجوانمردانه غرب و فشارهای صهیونیست‌های به گروه 1+5 و حکومت آمریکاست.
وی ادامه داد: امید است آمریکا و غرب از این فرصت تاریخی که غیرقابل تکرار خواهد بود، استفاده نماید زیرا ملت ایران هیچ هراسی از تهدید و زیاده‌خواهی آمریکا و متحدانش ندارد و راه پر شتاب خویش را در راستای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ادامه خواهد داد.
نماینده مرودشت ضمن اعلام تشکر و پشتیبانی خود از تیم مذاکره‌کننده کشورمان اظهار داشت: از تیم مذاکره‌کننده کشورمان می‌خواهیم همچون گذشته از منافع جمهوری اسلامی ایران پاسداری نموده و ذره‌ای از منافع ملی عقب‌نشینی ننمایند.
برومندی بیان داشت: موضوع با اهمیت دیگر اینکه به غرب و آمریکا، دبیرکل سازمان ملل و خانم اشتون تذکر جدی می‌دهیم که ملت بزرگ ایران اجازه دخالت در امور داخلی کشور به شما نخواهد داد و کسانی که ناقض حقوق بشر هستند و سابقه جنگ‌های جهانی، منطقه‌ای و استفاده از بمب اتم و قتل‌عام انسان‌ها را بر پرونده خود دارند، حق ندارند در مقوله حقوق بشر با ملتی بزرگ، صلح‌دوست و تاریخ ساز که از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی برخوردار است و خود منشور حقوق بشر را نگاشته و اشعار شاعرانه بزرگش بر سر در همان سازمان مللی که آقای بانکی‌مون دبیرکل آن است نگاشته شده حرف بزند.
وی تصریح کرد: حق ندارند در موضوع حقوق بشر با ملتی حرف حرف بزند که با بهره‌گیری از تعالیم آسمانی اسلام، صلح، دوستی، برادری و استقلال را برای همه ملت‌های جهان می‌خواهند، سیاست شما در اداره جهان یعنی رئالیسم، هیچ حقی برای ملت‌های جهان قائل نیستید و فقط زور و نابرابری را تجویز می‌نمایید.
این نماینده افزود: نتیجه سیاست‌های شما کشتار ملت‌های سوریه، بحرین، عراق، میان‌مار، افغانستان، آفریقای مرکزی و ... است و متاسفانه ارتباط شما در دنیای اسلام با تکفیری‌هایی است که مورد نفرت مسلمانان است.
برونمندی اظهار داشت: آقای بانکی‌مون مردم شهر پاسارگاد هفته گذشته در یکی از روستاهای خود یکی از فرزندانش را که در راه مبارزه با قاچاقچیان به شهادت رسیده بود را تشیع نمودند و سازمان ملل متحد امروز مدافع قاچاقچیان و سوداگران مرگ به نام دفاع از حقوق بشر است که این مایع تاسف و ننگ است.
این نماینده در ادامه به اقدام اشتون در سفر به ایران اشاره کرد و گفت: سرکار خانم اشتون اقدام خلاف اخلاق و عرف دیپلماتیک شما در ملاقات با محکومین قضایی و مخالفین جمهوری اسلامی ایران در فتنه 88 بدگمانی ما را نسبت به غرب بیشتر نمود.
وی افزود: از شما سوال می‌کنم اگر یک هیئت دیپلماتیک از ایران به اروپا و ایرانی بیاید آیا دولت‌های شما اجازه می‌دهد هیئت ایرانی با مخالفین دولت‌های شما دیدار نماید، ملت ما چنین اقدامات ناپسند را تحمل نخواهد کرد.
نماینده مردم مرودشت ادامه داد: خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر و ایران مطلع شوید باید دیداری با جانبازان به ویژه مصدومین شیمیایی می‌داشتید، برنامه‌ریزی می‌کردید تا قربانیان تروریسم را ببینید و بدانید ناقضین حقوق بشر چه کسانی هستند، جانبازانی که با سلاح‌های شیمیایی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر سالهاست بر روی تخت بیمارستان‌ها بستری هستند.
وی افزود: خانم اشتون اگر می‌خواستید از وضعیت حقوق بشر در ایران بیشتر آگاه شوید باید به حضور همسران و مادران شهدای هسته‌ای می‌رفتید تا ببینید و بدانید دانشمندان علوم هسته‌ای ما به چه جرمی ترور شدند و همسران و مادران قهرمان آنان نظرشان در مورد حقوق بشر مورد ادعای غرب چیست؟
برومندی در ادامه به مشکلات داخلی اشاره کرد و گفت: امروزه بیکاری و تورم مشکلات اساسی کشور است و در مراجعه به حوزه انتخابیه درخواست خیلی ضروری و جدی مردم به ویژه جوانان، اشتغال و کار است و بیکاری دغدغه اصلی آنان است.
وی تصریح کرد: باید تمام ظرفیت کشور، دولت و مجلس بر این مهم معطوف شود و طی یک برنامه زمانبندی شده مشخص نسبت به حل مشکل اقدام جدی نمود، باید به موج عظیم فارغ‌التحصیلان کشور توجه ویژه شود و دولت و مجلس یک کارگروه ویژه برای برون‌رفت از این معضل تشکیل دهند.
این نماینده مجلس نهم در پایان اظهار داشت: مشکل بعدی افزیش قیمت‌ها و تورم است که البته از دولت به واسطه کنترل تورم و شیب نزولی آن تشکر می‌کنیم اما باید مراقب بود در سال جدید افزایش قیمت‌ها مردم را نگران نکند و دولت در اجرای هدفمندی به نحوی عمل نماید که مردم دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی نشوند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...