نسخه چاپی

عربستان سعودی علاقه‌مند به بازیگری در منطقه

عکس خبري -عربستان سعودي علاقه‌مند به بازيگري در منطقه

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: عربستان سعودی علاقه‌مند به بازیگری در منطقه با همراه كردن شورای همكاری خلیج فارس است، این در حالی‌است كه برخی اعضای این شورا، سیاست‌های عربستان را نمی‌پذیرند و قطعا كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس اختلافاتی دارند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "حسین معین‌آبادی"، با اشاره به اختلافات در درون "شورای‌ همکاری خلیج فارس"، گفت: هدف "عربستان‌سعودی" این است که به عنوان برادر بزرگتر، در اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس، اقداماتی را انجام دهد که در حال حاضر این مهم توسط عراق و همچنین کشورمان به چالش کشیده شده است.
این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: امروزه سیاست‌های یک‌طرفه همچون موضوع سوریه، مورد اختلاف کشورهایی همچون عمان قرار گرفته و حتی بی‌طرفی کشوری چون کویت را به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: عربستان سعودی علاقه‌مند به بازیگری در منطقه با همراه کردن شورای همکاری خلیج فارس است، این در حالی‌ است که برخی اعضای این شورا، سیاست‌های عربستان را نمی‌پذیرند و قطعا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اختلافاتی دارند.
معین‌آبادی در پایان خاطر نشان کرد: سیاست‌های حمایتی عربستان از وهابیت به طور کلی مورد حمایت کشور عمان نیست و این‌ مسائل موجب بروز اختلافاتی میان اعضا شورا با این کشور شده و از سوی دیگر باعث می‌شود هژمونی و سلطه این کشور به چالش کشیده شود.
گفتنی است؛ در پی افزایش اختلافات درونی شورای همکاری خلیج‌فارس، کشور عمان پیشنهاد عربستان سعودی مبنی بر ارتقای شورای همکاری به اتحادیه خلیج‌فارس را نپذیرفته و حتی عربستان را تهدید به خروج از این شورا کرده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...