نسخه چاپی

قدومی: در صورت ضرورت، مشعل به تهران می‌آید

عکس خبري -قدومي: در صورت ضرورت، مشعل به تهران مي‌آيد

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: هنوز اطلاعاتی درباره سفر خالد مشعل به تهران در دست نیست اما منعی برای انجام این سفر وجود ندارد.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، خالد قدومی درخصوص اخبار منتشر شده از برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر سفر خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد: رسانه ها از چیزهای زیادی صحبت می‌کنند که اکثر آنها دقیق نیست. تاکنون اطلاعاتی درباره این سفر در دست نیست اما همانطور که قبلا هم گفته شد، چیزی که مانع از انجام این سفر باشد، وجود ندارد ولی در عین حال اگر ضرورتی هم برای انجام این سفر احساس شود، تاخیری در آن نخواهد بود و بلکه آن را امری واجب می‌دانیم.
وی گفت: روابط ما با ایران روابطی استراتژیک است، بنابراین مانعی برای انجام نشدن چنین سفری وجود ندارد. علاوه بر آن این گونه اخبار رسانه‌ها به شرایط سفر و هدف مورد انتظار از این روابط کمکی نخواهد کرد.
قدومی درباره شایعات مربوط به سفر هفته گذشته اسامه حمدان از اعضای حماس به تهران به منظور فراهم کردن مقدمات سفر مشعل به ایران نیز بیان کرد: سفر اسامه حمدان به تهران تنها بر اساس دعوت علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری به منظور حضور در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی بوده است و آنچه که منتشر شده تنها نقل قول‌های رسانه‌ای است. هم‌چنین این گونه اخبار نادرست است.
وی درپاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای چه در آینده نزدیک و چه در آینده دور برای چنین سفری وجود ندارد، گفت: ان شاء الله اما همانطور که گفتم چیزی برای ممانعت از انجام این سفر وجود ندارد سفرهای مسوولان حماس به تهران ادامه‌دار است و قطع نشده است. از سه سال گذشته تقریبا ماهیانه و یا هر دو ماه یکبار هیات‌هایی به ایران آمدند و هر زمان که لازم بود سفرها و دیدارهایی انجام شده است البته ملاقات‌های میان ما و مسوولان ایرانی تنها به داخل ایران محدود نبوده است بلکه دیدارهای مختلفی در اماکن مختلف جغرافیایی انجام شده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...