نسخه چاپی

مصرف این سبزی‌جات وزن‌تان را كاهش می‌دهد

محققان متوجه شدند افرادی كه عصاره اسفناج مصرف می كردند در مقایسه با افراد دیگر در طول روز دچار كاهش اشتها می شدند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروفسور شارلوت آلبرتسون از دانشگاه لوند در سوئد و همکارانش در این مطالعه افراد مورد بررسی را به دو گروه تقسیم کردند و به یک گروه روزی یک لیوان عصاره اسفناج دادند.

محققان متوجه شدند، افرادی که عصاره اسفناج مصرف می کردند در مقایسه با افراد گروه دوم در طول روز دچار کاهش اشتها می شدند. این مطالعه نشان داد که میزان هورمون سیری در خون گروهی که اسفناج مصرف می کردند بیشتر و نوسان سطح گلوکز در خون آنها کمتر بود.

آلبرتسون که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت : ترکیب تیلاکوئید در اسفناج و دیگر برگ های سبز روند هضم غذا را کند می کند و از این رو فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند.

وی افزود: تیلاکوئید روند هضم چربی را کند می کند به این معنی که دستگاه گوارشی به زمان بیشتری برای هضم غذا نیاز دارد. آلبرتسون ادامه داد: با ورود غذا به دستگاه گوارش، هورمون سیری آزاد و به مغز پیام فرستاده می شود.

این محقق خاطر نشان کرد: این در حالی است که مواد غذایی فرآوری شده تنها در بخش های اولیه دستگاه گوارشی هضم می شوند و از این رو هورمون های اصلی مرتبط با دستگاه گوارشی نمی توانند آزاد شوند.

آلبرتسون گفت: مصرف مواد غذایی فرآوری شده همانند این است که دستگاه گوارشی بیکار مانده باشد. وی ادامه داد: این در حالی است که برای جدا شدن تیلاکوئید موجود در اسفناج از سلول های گیاه، اسفناج باید له، تصفیه و اجزای آن تفکیک شود، چرا که بدن نمی تواند اسفناج را در یک مرحله هضم کند.

پروتئین، ویتامین های A، E ،K ، آنتی اکسیدان ها و بتا کروتین از دیگر مواد موجود در اسفناج هستند که برای سلامت بدن مفید هستند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...