نسخه چاپی

اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه؛

رشد بی سر و صدای قیمت میوه در جنگ دو وزارتخانه

جوابیه دانشگاه آزاد به خبر ویژه كیهان،رد پیشنهاد علی جنتی درباره مالیات ناشران و كتابفروشان،اظهارات ظریف درباره رضا ضراب، محكومیت 16 متهم پرونده حادثه 22 بهمن قم،تیم 300 نفره بازرسی آموزش و پرورش و ...از جمله برخی خبرویژه های روزنامه های دوشنبه هستند كه میتوانید اینجا بخوانید.

*کیهان

طرح سیاست اعتدال کشورهای مهاجم را گستاخ‌تر می‌کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت در هیچ یک از نظریه‌های روابط بین‌الملل چیزی به نام سیاست اعتدال وجود ندارد و اتخاذ چنین موضعی در برابر کشورهای افراطی نظیر عربستان می‌تواند چالش‌برانگیز شود.دکتر ابراهیم متقی که هفته گذشته در همایش «سیاست خارجی اعتدال‌گرا» در دفتر مطالعات وزارت خارجه سخن می‌گفت، با انتقاد از نادیده گرفتن، محیط امنیتی پیرامون گفت: چند سال پیش ویکی‌لیکس افشا کرد که سفیر عربستان به مقامات آمریکایی گفته بود امروز زمان زدن سر اژدها (ایران) است و حتی از آنها خواسته‌اند که به ایران حمله نظامی کند، اما ما در مقابل گفتیم که با همسایگانمان قصد ادامه مراودت داریم.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: وقتی کشوری در شرایط رویارویی است و ماهیت نامتقارن دارد، نمی‌توان با پیش گرفتن سیاست تعامل و اعتدال با آن برخورد کرد.متقی با بیان این که احتمال سفر روحانی به عربستان را در قالب سیاست اعتدال‌گرا تعبیر نمی‌کنم، گفت: عربستان امروز نقش مهمی در گسترش رادیکالیسم در منطقه ایفا می‌کند. امروز عربستان از بحران‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند و اگر ما دیپلماسی نرم را در مقابل این کشور پیش بگیریم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.وی تصریح کرد: اگر سیاست قدرت را در فضای کنش نامتقارن منطقه‌ای موجود، تعریف درست نکنیم و مرزبندی‌ها را شفاف نکنیم، در آن صورت نخواهیم توانست در آینده به منافع مطلوب خود دست پیدا کنیم. ما در تحلیل راهبرد عربستان دچار اشتباه هستیم. وقتی درک ما این باشد که در جهان بعد از جنگ جهانی دوم استفاده از سلاح و اقدامات نظامی کاربردی ندارد، چنانچه که سخنگوی وزارت خارجه گفته در آن صورت به درک صحیحی از جامعه جهانی و عرصه بین‌الملل نرسیده‌ایم.

به گفته وی، چالش اصلی در عرصه سیاست خارجی امروز این است که بداند در مقابل کشورهای منطقه چه واکنشی را نشان دهد که منافع ملی کشور را فراهم کند.متقی عنوان کرد: ما مدام تاکید می‌کنیم که غرب باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد. حتی اگر امروز هم به رسمیت بشناسد، هیچ تضمینی نیست که فردا به آن پایبند باشد.وی با بیان این که سیاست خارجی اعتدال‌گرا با ذات فضای آنارشیستی در محیط بین‌الملل همخوانی ندارد، گفت: اگر اعتدال را به معنی نادیده گرفتن قالب‌های بنیادین منافع ملی بدانیم، چالش‌های پیش رو اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. من در هیچ کدام از نظریه‌های روابط بین‌الملل چیزی به عنوان سیاست اعتدالی مشاهده نکرده‌ام.

مشکل از بی در و پیکری است یا بی‌مسئولیتی؟!

ملاقات خانم اشتون با یک محکوم فتنه بدون اطلاع وزارت اطلاعات و خارجه امکان‌پذیر نیست اما چرا این نهادها مسئولیت کار خود را به عهده نمی‌گیرند.سایت الف ضمن طرح این پرسش نوشت: حتی اگر این ملاقات با افراد غیرفتنه و یا حتی با فعالان فتنه در داخل وزارت امور خارجه هم صورت می‌گرفت، باز هم یک حادثه بزرگ بود. اما چرا حادثه بزرگ؟ علت این است؛ طی دو ماه گذشته این دومین بار است که یک هیئت خارجی به تهران می‌آید و در یکی از سفارتخانه‌های اروپایی با فعالان سیاسی مخالف، ملاقات می‌کند. نکته بسیار مهم این است که هیچ سازمان و نهاد و وزارتخانه‌ای مسئولیت هماهنگی و یا اطلاع داشتن از این ملاقات‌ها را به عهده نمی‌گیرد و حتی همگی آن را محکوم می‌کنند!!

الف یادآور می‌شود: اهل فن و افرادی که به امور دیپلماتیک آشنایی دارند، می‌دانند که امکان ندارد یک هیئت خارجی به ایران سفر کرده و بتواند بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی قبلی، حتی لحظه‌ای اجازه داشته باشد که یک برنامه جداگانه داشته باشد و در شهر راه بیفتد و به این مکان و آن مکان برود. لذا بدون تردید این ملاقات‌ها باید با یک دستگاهی هماهنگ شده باشد. حتی اگر بگویند که مثلا هیئت پارلمان اروپا و یا خانم اشتون، بدون اجازه و اطلاع به این ملاقات‌ها رفته‌اند، وخامت موضوع بسیار بیشتر می‌شود. یعنی وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی وزارت خارجه آنقدر بی‌برنامه و بی‌حساب هستند که هیئت‌های عالی‌رتبه می‌توانند به طور آزادانه هر برنامه‌های را اختیار کنند و اگر معتقد باشیم که این ملاقات‌ها هماهنگ شده است که در این صورت چرا هیچ نهادی «مسئولیت» آن را به عهده نمی‌گیرد؟ چرا نهادها و مسئولان ما عادت کرده‌اند که مسئولیت اقدامات خود را به عهده نگیرند و حتی آن را محکوم کنند؟

عارف دل خوشی از ائتلاف خاتمی با هاشمی و ناطق و روحانی ندارد

نامزد انصرافی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 92 گفت در شرایط برد قرار داشت که کنار رفت. عارف همچنین تصریح می‌کند «اعتدال را یک گفتمان نمی‌دانم.»محمدرضا عارف در مصاحبه با مجله مثلث، از مخالفت خود با مکانیسم شورای مشورتی در انتخابات پرده برداشت و گفت: من دستخط خاتمی را ملاک قرار دادم و با مکانیسم شورای مشورتی (هاشمی، خاتمی، ناطق، سیدحسن خمینی) موافق نبودم.در حالی که بنابر اظهار نظر محمدعلی نجفی سخنگوی کمیته مشورتی اصلاح‌طلبان، عارف در آخرین نظرسنجی‌ها 8 درصد رای داشت، خود عارف تاکید می‌کند: در شرایط برد قرار داشتم که از نامزدی انتخابات کنار رفتم.

وی در پاسخ این سؤال که آیا گفتمان اصلاحات در انتخابات برنده شد یا گفتمان اعتدال؟ تصریح کرد: اعتدال را یک گفتمان نمی‌دانم، اعتدال یک منش و رویکرد است. گفتمان اصلاحات را گفتمان اصلی انقلاب می‌دانم و گفتمانی می‌دانم که باعث پیروزی انقلاب شد. برای من حفظ ارزش‌ها و شعارهایی که مردم به خاطرش انقلاب کردند همیشه مهم بوده است.عارف در پاسخ این سؤال که آیا روحانی پیشنهاد مشخصی بعد از انتخابات برای وی داشته، پاسخ داد: من دو ملاقات با ایشان داشتم. ملاقات اول برای تبریک به دفترشان در مرکز تحقیقات استراتژیک رفتم و اعلام آمادگی برای کمک به ایشان و دولت کردم. ملاقات دوم با دعوت ایشان بود. ایشان دو وزارتخانه مشخص را پیشنهاد دادند که من هم عدم آمادگی پذیرفتن مسئولیت اجرایی در سطح وزارت را اعلام کردم. البته من نظر خودم را در مورد افرادی که می‌توانستند تصدی وزارتخانه‌های پیشنهادی را بر عهده بگیرند مطرح کردم. (اگر پیشنهاد ایشان معاونت اول رئيس جمهوری بود، شما قبول می‌کردید؟) این پیشنهاد مطرح نشد و چون چیزی در این خصوص مطرح نشد برای همین صحبتی در این مورد نمی‌کنم.

گفتنی است اصلاح‌طلبان خواستار معاون اولی عارف بودند که از سوی روحانی پذیرفته نشد.وی با بیان اینکه «ما در اردوگاه اصلاح‌طلبان دنبال این هستیم که اکثریت مجلس را در انتخابات بعدی به دست آوریم»، تصریح کرد: ماجرای انتخابات 24 خرداد، ائتلافی‌ میان خاتمی، هاشمی و ناطق نوری و روحانی نبوده است.عارف همچنین می‌گوید: دنبال راه‌اندازی حزب است.وی از سوی دیگر در مصاحبه با روزنامه اعتماد خاطرنشان کرده «آقای روحانی ابتدا در میان کاندیداهای اصلاح‌طلبان مطرح نبود» و «انتظاری که داشتم این بود که با تجربه بیش از 30 سال مدیریتی‌ام آقای روحانی در برخی امور بیشتر از من مشورت می‌گرفتند.»

مشاور معزول دوباره منصوب می‌شود؟

در حالی که مشاور ارشد رئیس جمهور، عذر سریع‌القلم را به عنوان مشاور روحانی خواسته، اخبار دیگر حاکی از آن است که احتمالاً سریع‌القلم به حوزه مشاورت باز گردد.وب‌سایت امید وابسته به بنیاد امید ایرانیان (عارف) در این باره نوشت: محمود سریع‌القلم که مدتی بود در برخی از جلسات مشاوران ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نداشت، احتمال می‌رود با درخواست شماری از همکارانش دوباره در این جلسات حاضر شود. وی با دعوت برگزارکنندگان اجلاس داووس برای پانزدهمین‌بار در این اجلاس حضور یافت.«امید» می‌افزاید: اما متأسفانه در حالی که این استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و نایب رئیس مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت حضور فعال و قابل توجهی در این اجلاس داشت، حاشیه‌ای سبب شد تا این حضور تحت‌الشعاع کراواتی قرار گیرد که سریع‌القلم بر گردن داشت.

این حاشیه‌سازی اما با پاسخ آشنا، مشاور دیگر رئیس جمهور روبه‌رو شد و وی با نگارش نامه‌ای عنوان مشاور رئیس جمهور برای سریع‌القلم را تکذیب کرد و این در حالی بود که وی در دوران ریاست حسن روحانی بر مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان مشاور فعال وی و حتی بیشتر از تمام کسانی که هم اکنون حکم مشاور روحانی را با خود به یدک می‌کشند فعالیت قابل توجهی داشته و حتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از نزدیکترین مشاوران روحانی در کنارش قرار گرفته بود، بنابراین بدیهی است که پس از پیروزی حسن روحانی، سریع‌القلم باز هم در کنار وی به بیان نقطه نظرات و طرح دیدگاه‌هایش بپردازد و گرچه از سوی روحانی عنوان رسمی مشاور برای هیچ یک از نزدیکانش صادر نشده بود، اما روحانی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل از نظرات وی بهره‌مند می‌شد.

رشد بی سر و صدای قیمت میوه در جنگ دو وزارتخانه

کش و قوس میان دو وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بر سر تنظیم بازار ادامه دارد.به گزارش اقتصادپرس، دعوای میان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در رابطه با اتفاقات بازار به موضوع کهنه‌ای تبدیل شده؛ اما این بار دبیر ستاد تنظیم بازار، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی شده و خیلی جدی‌تر در تلاش است تا مباحث این حوزه را از چنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت درآورد. البته حسن یونس سینکی در همین یکی، دو ماه اخیر معاون داخلی وزارت صنعت بود، اما به دلیل اختلاف نگاه و کاری‌ای که با محمدرضا نعمت‌زاده در حوزه تنظیم بازار داشت، از این وزارتخانه جدا شد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: حال حضور سینکی در وزارت جهاد کشاورزی و در عین حال، ستاد تنظیم بازار که زیرمجموعه معاونت اجرایی ریاست جمهوری است، باعث شکل‌گیری اختلاف جدیدی میان دو وزارتخانه شده است. وی در رابطه با این که تنظیم بازار شب عید بر عهده چه دستگاهی است، گفته است که آیین‌نامه اجرایی قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی یا همان قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت، به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد که بر این اساس همه وظایف بازرگانی این بخش به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و تنظیم بازار شب عید نیز بر عهده این وزارتخانه است. به گفته سینکی، وزارت تجارت با توجه به اقدامات گذشته خود از جمله ذخیره‌سازی محصولات سیب و پرتقال به وظایف خود عمل و در تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی بازار محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

این در حالی است که خسرو تاج معاون وزارت صنعت تأکید دارد که تا پایان امسال تنظیم بازار میوه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و از ابتدای سال آینده مسئولیت تنظیم بازار این کالا و سایر کالاها و محصولات کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.اقتصاد پرس می‌پرسد: اما واقعاً تنظیم بازار شب عید بر عهده کدام وزارتخانه است؟ آن هم در شرایطی که براساس گزارش‌های رسمی دولت، قیمت میوه فقط در یکماه گذشته 7/5 درصد و یک هفته گذشته 3/2 درصد گران‌تر شده است. حال رشد 27/7 درصدی قیمت در یک سال گذشته که جای خود دارد.

جوابیه دانشگاه آزاد به خبر ویژه کیهان

مشاور سیاسی و نماینده رئیس دانشگاه آزاد در امور تشکل‌های این دانشگاه با ارسال توضیحی، به بخشی از خبر ویژه «250 هزار میلیارد تومانی که نظام نگذاشت فامیلی شود» واکنش نشان داد.حسین امیدوار درباره آن بخش از خبر ویژه مذکور (منتشره در تاریخ 92/12/18) مبنی بر مداخله دانشگاه آزاد در انتخابات به نفع یک نامزد (موسوی) نوشت: صورت جلسه مورد استناد از سوی سایت تسنیم جعلی است و قبلا در اردیبهشت سال 89، مراتب جعلی بودن به رسانه‌های منتشر کننده اعلام شده است.با این حال وی پاسخ 92/12/19 خود خطاب به خبرگزاری فارس را ارسال کرده و مدعی شده رئیس دانشگاه آزاد در آن سال مخالف مداخله تشکیلات تابعه در امر تبلیغات انتخابات کاندیداها بوده است.

با وجود این تکذیبیه، اسناد منتشره در رسانه‌ها به امضای آقای امیدوار و سربرگ و تاریخ و شماره‌نامه مورد اشاره موجود است که از جمله به تشکل‌های دانشجویی توصیه شده با ستاد موسوی همکاری کنند، در عین حال سایت جمهوریت نیز که با امکانات دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده بود، توسط مهدی هاشمی در فهرست سوءاستفاده‌های انتخاباتی و حتی ساختارشکنانه و دروغ‌پراکنانه قرار داشت.

*خراسان

رد پيشنهاد علي جنتي درباره ماليات ناشران و کتابفروشان
علي جنتي وزير ارشاد در نامه اي به هيئت دولت پيشنهاد کرده به منظور حمايت از ناشران و کتابفروشان، کتاب از زمره کالاهاي معاف از ماليات بر ارزش افزوده حذف و به جمع کالاهاي داراي نرخ صفر مالياتي اضافه شود که اين پيشنهاد با توجه به دلايل توجيهي سازمان امور مالياتي کشور و مشکلات اجرايي آن و عدم پيش بيني نرخ صفر مالياتي در قانون ماليات بر ارزش افزوده به جز در مورد صادرات کالا و خدمات، توسط مسئولان اجرايي رد شده است.

تذکر دولت به مسئولان تهران درباره وضعيت پايتخت
بر اساس ابلاغيه اي که طي روزهاي اخير توسط مسئولان دولتي خطاب به شهردار تهران ارسال شده، از وي خواسته شده است با توجه به ماده 42 آيين نامه نحوه بررسي و تصويب طرح هاي توسعه و عمران محلي، ناحيه اي، منطقه اي و ملي مقررات شهرسازي و معماري کشور مصوب هيئت دولت، طرح ويژه اي براي اراضي عباس آباد تهران تهيه شود که با اهداف چشم انداز، بارگذاري جمعيتي، ترافيکي و ساختماني و حفظ مديريت يکپارچه اين منطقه در شهرداري تهران، متناسب و سازگار باشد.

*ایران

اظهارات ظریف درباره رضا ضراب

خبر اول این که محمد جواد ظریف شایعات مربوط به ارتباط داشتن پرونده رضا ضراب با مسائل مرتبط با تحریم ایران را رد کرد. وزیر امور خارجه درحاشیه سفر به ترکیه و در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «سی.ان.ان ترک»، گفت: موضوع رضا ضراب هیچ ارتباطی با ایران ندارد.ظریف تأکید کرد: در روابط و مبادلات تجاری میان ایران و ترکیه هیچ موردی خلاف قوانین بین‌المللی وجود ندارد.وی در بخشی از این گفت‌وگو گفت که تجارت طلا میان ایران و ترکیه کاملاً منطبق بر قوانین بین‌المللی بوده و هیچ نکته مبهم و شبهه‌ای در این باره وجود ندارد.ظریف همچنین درباره رضا ضراب شهروند ترک ایرانی‌الاصل و از متهمان اصلی عملیات بزرگ مبارزه علیه پولشویی و رشوه در 17 دسامبر ترکیه، گفت: ضراب با هیچ یک از مؤسسات رسمی یا با شخص حقوقی در ایران ارتباط ندارد. این تنها یک اتفاق رخ داده در ترکیه است. بازجویی بابک زنجانی هم هیچ ارتباطی با بازجویی‌های انجام شده در ترکیه درباره این عملیات ندارد.

تعهد زنجانی برای پرداخت‌ بدهی‌ها در سال 93

خبر دیگر این که یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با دستگاه قضا برای بررسی نحوه وصول بدهی‌های بابک زنجانی در آینده نزدیک خبر داد.به گزارش ایسنا، سیدحسین دهدشتی با بیان این که پیش از این نیز اعضای کمیسیون انرژی مجلس با مسئولان دستگاه قضایی نشست‌های غیررسمی درباره بدهی‌های بابک زنجانی داشتند، افزود: ما در آینده با آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران که مسئولیت پرونده بابک زنجانی را برعهده دارد دیدار و گفت‌وگو ‌خواهیم کرد. وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای شناسایی و ارزشیابی اموال بابک زنجانی در داخل و خارج از کشور، گفت: «بابک زنجانی با چک‌هایی که داده، متعهد شده اوایل سال آینده بدهی‌های خود را پرداخت کند اما در غیراین‌صورت اموال او مصادره خواهد شد.»

تبریک «آلن ایر» به مناسبت پیروزی تیم ملی کشتی ایران

شنیدیم که «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه امریکا که تیم ملی کشتی کشور‌ش در مقابل تیم ملی کشتی ایران ناچار به پذیرش شکست شد، با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک‌اش پیروزی تیم ملی کشتی ایران در مقابل امریکا را در رقابت‌های جام جهانی 2014 تبریک گفت و نوشت: «تبریک عرض می‌کنم به تیم کشتی آزاد ایران به خاطر این پیروزی!»

ناکامی منافقین در ایجاد بلوا

دست آخر این که عوامل منافقین که از شرکت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیست و پنجمین اجلاس حقوق بشر به شدت عصبانی بودند، در اختلال برای فعالیت‌های این انجمن در اجلاس ناکام ماندند. به گزارش ایرنا، عوامل این گروهک تروریستی که حدود 10 نفر بودند، سعی داشتند اجازه ندهند نمایندگان انجمن دفاع از قربانیان تروریسم صدای قربانیان ترور را که بیش از 12 هزار نفر از آن‌ها را قربانیان همین فرقه تروریستی تشکیل می‌دهند، به گوش شرکت‌کنندگان در اجلاس برسانند.با این حال، نمایندگان انجمن در دیدار و گفت‌و‌گو با گزارشگران ویژه سازمان ملل، رئیس و معاونان اجلاس، نهادهای مدنی حاضر در اجلاس و حضور در نشست‌های جنبی حقوق بشری در ژنو، گزارشی مبسوط از مظلومیت قربانیان ترور و خانواده‌های آن‌ها و محکومیت تروریسم و رفتار ددمنشانه گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی منافقین را با اسناد و مدارک تروریستی این گروه‌ها ارائه کردند.

*تهران امروز

محكوميت 16 متهم پرونده حادثه 22 بهمن قم

در پي انتشار اخباري درخصوص تبرئه برخي از متهمان پرونده اخلال در مراسم 22 بهمن سال 91، روابط‌عمومي دادگاه ويژه روحانيت قم در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «جهت تنوير اذهان عمومي به اطلاع مي‌رساند كه از مجموع 23 متهم مربوط به احراز اتهامات انتسابي، نسبت به تعداد 16 نفر از آنها در دادگاه بدوي نظر به محكوميت و نسبت به 7 نفر ديگر به برائت اظهارنظر شده است.» در اين اطلاعيه افزوده شده است: «لازم به ذكر است، احكام صادره غيرقطعي و پرونده همچنان در سير مراحل دادرسي قرار دارد، لذا هرگونه اظهارنظر غير رسمي در اين خصوص فاقد اعتبار است.»

دوري از تساهل و تسامح فرهنگي دوره اصلاحات

تسنيم: آيت‌الله سيداحمد خاتمي عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: يكي از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري، حفظ اسلاميت نظام است، بنابراين مسئولان فرهنگي بايد با حساسيت از ليبراليسم فرهنگي، تساهل و تسامح فرهنگي دوره اصلاحات دوري كنند.

نيازي به تاييد جاسبي نيست

ياسر هاشمي‌رفسنجاني مسئول دفتر رئيس هيات امناي دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنيم، در پاسخ به اين سوال كه آيا نامه عضويت عبدالله جاسبي به‌عنوان عضو جديد هيات امناي دانشگاه آزاد به شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي ارسال شده است؟ گفت: اگر طبق قانون نامه‌اي بايد ارائه شود به شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي فقط اعلام مي‌شود. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا لازم است عضويت جاسبي در هيات امناي دانشگاه آزاد به تصويب شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي برسد، گفت: خير، تصويب شورا را قطعا نمي‌خواهد، اما شايد لازم باشد به شورا اعلام شود. وي تصريح كرد: عضويت جاسبي در هيات امناي دانشگاه آزاد اصلا نيازي به تصويب شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي ندارد.

تلاش آقاي وزير براي انتقال داماد!

دانا: با خبر شديم داماد يكي از وزراي دولت كه به وزير ميلياردي معروف است، در وزارت نفت فعاليت مي‌كند؛ البته پدر همسر اين فرد كه در واقع همان وزير ميلياردي كابينه است تلاش‌هايي را براي انتقال دامادش به وزارتخانه متبوعش انجام داده ولي تاكنون اين تلاش‌ها نتيجه‌اي نداشته است.

اصلاح‌طلبان خيال مي‌كردند راي دارند

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مصاحبه با نشريه مثلث درباره انتخابات سال ۸۴ و برخورد اصلاح‌طلبان گفت: در سال ۸۴ ابتدا اميدي به گذشتن از فيلتر شوراي نگهبان نداشتند. تا زمان نام‌نويسي اينگونه بود در شش‌ماه قبل از انتخابات، خيلي از اصلاح‌طلب‌ها و استانداران آقاي خاتمي بارها و بارها به ديدار من مي‌آمدند كه بيايم. مثل اين دفعه بود و فرقي نداشت. ولي وقتي آقايان مهرعليزاده و دكتر معين تاييد شدند، خيال كردند راي دارند و تنها مرا رقيب خود مي‌دانستند كه بعضي‌ها بداخلاقي‌هاي سياسي كردند البته در سال‌هاي قبل هم اين كارها را كرده بودند كه دوباره تكرار كردند.

*جمهوری اسلامی

*فرمانده نيروي انتظامي زنجان گفت: پنجاه درصد فوتي‌هاي تصادفات رانندگي استان، در بيمارستانها و مراكز درماني استان زنجان اتفاق مي‌افتد. خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: سردار عليرضا صالحي با اعلام اينكه متاسفانه استان زنجان در اين زمينه رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داده است از مسئولين وزارت بهداشت خواست به اين آمارها توجه و قدمي در اين زمينه بردارند. سردار صالحي همچنين گفت ميانگين كشوري فوت شدگان ناشي از تصادفات رانندگي پس از انتقال به بيمارستانها و مراكز درماني را سي و نه درصد عنوان كرد.

*سرپرست حوزه رياست و روابط عمومي دانشگاه علامه طباطبائي ديروز با ارسال جوابيه‌اي به ستون جهت اطلاع نوشت: "در خصوص خبري كه در رابطه با دانشگاه علامه طباطبايي(ره) در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوري اسلامي مورخ 24/12/1392 با مضمون اعمال فشار بر هيات اجرايي جذب اعضاي هيئت علمي دانشگاه براي پذيرش يك مسئول ارشد بانكي هفتاد ساله به عنوان عضو هيئت علمي، با توجه به كذب بودن كل موضوع، خواهشمند است در اولين شماره جهت تكذيب خبر مذكور اقدام لازم صورت پذيرد." يادآوري اين نكته لازم است كه آنچه در خبر مورد نظر درباره سن كسي كه براي عضويت در هيأت علمي توصيه شده آمده "نزديك به 70 سال" است كه شامل سنين بالاي 60 مي‌شود. اين واقعه مربوط به هفته‌هاي اخير است و اگر روابط عمومي دانشگاه اسامي افرادي را كه در اين مدت پرونده آنها در هيأت جذب اعضاء هيأت علمي مطرح شده منتشر كند، به شفاف‌سازي درباره اين موضوع كمك خواهد شد.ضمناً هيأت مميزه نيز مدرك اين فرد را نامعتبر تشخيص داده است.

*قدس
پیگیری تحریف یک نامه در کمیسیون تسنیم: نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این که مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) کتابی را منتشر کند و بخشی از نامه یادگار امام در ارتباط با نهضت آزادی را حذف کند و بجای آن سه نقطه بگذارد، یک نوع تحریف به حساب می‌آید و ما حتما در کمیسیون موضوع را پیگیری می‌کنیم.

تیم 300 نفره بازرسی آموزش و پرورش

تسنیم: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدیران مدارس اجازه ندارند زودتر از 28 اسفند مدارس را تعطیل کنند، گفت: یک تیم 300 نفره بازرسی مدیران مدارس را زیر نظر دارند.

عزیمت ناو گروه پاکستانی به بندرعباس

ایسنا: سفارت پاکستان در ایران اعلام کرد: ناو گروه نیروی دریایی این کشور قرار است اوایل ماه آوریل برای بازدید از بندرعباس به ایران سفر کنند. این کشتی‌ها حامل پیام همبستگی، صلح و همکاری در منطقه هستند.

معتدلم چون نماینده «میانه» بوده ام

فارس: استاندار تهران گفت: شعارم در انتخابات مجلس نهم «اعتدال راه نجات کشور» بود، همین را به آقای روحانی گفتم و رئیس‌جمهور هم گفت: شما زودتر از ما شعار اعتدال را مطرح کرده‌ای. سید حسین هاشمی افزود: به روحانی گفتم 20 سال نماینده «میانه» بودم پس معتدلم.

وب سایت ناتو هک شد

فارس: سخنگوی ناتو از هک شدن شماری از وب سایت‌های این سازمان خبر داد. این حملات که در بحبوحه اختلافات غرب و روسیه درباره شبه‌جزیره کریمه صورت گرفت، سایت اصلی ناتو را هدف قرار داد.

صدور کیفرخواست برای رحیمی

ایسنا: سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از صدور کیفرخواست برای محمدرضا رحیمی خبر داد. قاضی افتخاری گفت: پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده و در شرف ارجاع به یکی از شعب این مرجع قضایی است. وی از ذکر عناوین اتهامی معاون اول دولت احمدی نژاد خودداری کرد.

عیادت سفیر ایران از وزیرخارجه سوریه

ایرنا: «غضنفر رکن آبادی» سفیر ایران در لبنان به نمایندگی از«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران از«ولید المعلم» عیادت کرد. وزیر امور خارجه سوریه براساس یک برنامه ریزی قبلی و به توصیه پزشکان برای عمل جراجی قلب در بیمارستان دانشگاه آمریکایی بیروت بستری شد.

مهمانپرست سفیر جدید ایران در ورشو

فارس: رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشورمان قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لهستان و به جای صمدعلی لکی‌زاده راهی ورشو شود تا عهده‌دار سفارت ایران در این کشور شود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...