نسخه چاپی

نظر میرزاده‌درموردحضور جاسبی درهیات‌امنا

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به حضور جاسبی به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای حضور جاسبی در هیات امنا دانشگاه آزاد طبق قانون نیازی به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی نداریم.

به گزارش نما ، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران در خصوص حضور حجت الاسلام ناطق نوری به عنوان عضو هیات موسس دانشگاه آزاد و ایراد برخی به این مساله به دلیل نبودن وی از ابتدا به عنوان عضو هیات موسس اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه دانشگاه آزاد را در سال 89 اصلاح کرد. اساسنامه قبلی دانشگاه که مصوب سال 66 بود، اعضای هیات موسس را 5 نفر مشخص کرده بود، ولی در سال 89 که اساسنامه این دانشگاه تغییر کرد، اعضای هیات موسس را به 9 نفر رساند.
وی افزود: در این اساسنامه امده است اگر یکی از اعضای هیات موسس به هر دلیلی فوت یا استعفا کرد، اعضای هیات موسس باید فرد جدیدی را به عنوان جایگزین وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد معرفی کنند، این نص اساسنامه است.
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: مرحوم حبیبی به عنوان عضو هیات موسس فوت شدند و اعضای هیات موسس باید فردی را به عنوان جایگزین وی معرفی می‌کردند که اعضای هیات به اتفاق آرا حجت الاسلام ناطق نوری را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردند و شورا نیز به اتفاق آرا ایشان را به عضویت هیات موسس درآورد.
وی تصریح کرد: ایرادی که برخی در خصوص حضور ایشان به عنوان اینکه عضو هیات موسس دانشگاه آزاد نبودند، به اساسنامه قبلی دانشگاه آزاد بر می‌گردد که بعد از اصلاح اساسنامه در شورایعالی انقلاب فرهنگی این الزام قانونی بوده‌است و اعضای هیات موسس طبق قانون عمل کردند. شورا هم طبق قانون عمل کرد و کار دقیقا منطبق بر قانون انجام شد.
اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد در انتخاب ناطق نوری طبق قانون عمل کردند
میرزاده در خصوص انتخاب جاسبی نیز به عنوان عضو هیئت امنا توسط اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد نیز گفت: آقای دکتر جاسبی هم اکنون جزو شورای عالی انقلاب فرهنگی و به عنوان شخص حقیقی این شورا هستند و از اعضای اولیه هیئت موسس دانشگاه آزاد محسوب می شوند.
وی گفت: بنده که جزو سه نفر هیئت موسس دانشگاه آزاد بودم، با تصویب هیئت موسس عضو هیئت امنای دانشگاه از سال 86 شدم. زیرا طبق اساسنامه دانشگاه آزاد سه نفر از اعضای هیئت موسس عضو هیئت امنای دانشگاه شوند.
رئیس دانشگاه آزاد در همین زمینه افزود: بنده هم عضو هیئت موسس و هم عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد بودم و امسال که به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شدم رئیس دانشگاه آزاد طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی عضو حقوقی هیئت امناست و من همچنان عضو هیئت امنا از بعد حقوقی هستم، ولی در این شرایط جای یکی از اعضای هیئت امنا خالی می ماند و باید یک نفر از اعضای هیئت موسس این جای خالی را بگیرد که اعضای هیئت موسس آقای جاسبی را انتخاب کردند و ایشان به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد معرفی شد و این کار نیز طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
میرزاده در پاسخ به این سوال تسنیم مبنی بر اینکه آیا حضور جاسبی در هیئت امنا نباید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، گفت: طبق قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که تعداد اعضای هیئت امنا را مشخص کردند و سه نفر از اعضای هیئت امنا از اعضای هیئت موسس هستند، دیگر نیازی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست ، مگر اینکه قانون تغییر کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...