نسخه چاپی

وزارت ‌خارجه با قدرت واكنش نشان دهد

عکس خبري -وزارت ‌خارجه با قدرت واکنش نشان دهد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید قطعنامه اتحادیه اروپایی، از وزارت‌ خارجه خواست با قدرت بیشتری به دخالت اروپایی‌ها واكنش نشان دهد.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران، این قطعنامه را دخالت آشکار در امور ایران دانست و گفت: اتحادیه اروپا به جای بیان حرف‌های تکراری بهتر است دودستگی خود را حل و فصل کند.
وی اضافه کرد: امروز در خیابان‌های کشورهای اروپایی که سبب بیکاری، گرانی و اقتصاد ورشکسته شاهد تظاهرات مردمی هستیم که این نشان‌دهنده سوءمدیریت در این کشورهاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌هایی برای فراموش شدن مشکلات و مسائل داخلی خود گاه و بیگاه اظهارات مداخله‌جویانه در قبال جمهوری اسلامی ایران دارند تصریح کرد: این اظهارات مصرف داخلی دارد و البته دخالت آشکار در امور داخلی ایران است.
کامران در ادامه یادآور شد: اروپایی‌ها ظلم‌های زیادی به ایرانیان کردند که از آن جمله می‌توان به آثار به‌جا مانده از ستم‌های پرتغالی‌ها، ایتالیا‌یی‌ها، انگلیسی‌ها و اسپانیا‌یی‌ها اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امروز اروپایی‌ها با فریب آمریکا و رژیم صهیونیستی به مسائل عراق، افغانستان و سوریه وارد شده‌اند خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که زمان تغییر کرده و دیگر مانند گذشته نمی‌توانند بر سایر ملل ظلم و ستم کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران را یک درخت تنومند و با ریشه‌های عظیم توصیف کرد و گفت: کشورمان با مشکلاتی که دارند اما با قدرت در تمامی صحنه‌ها حضور دارند زیرا آنها دل‌بسته اسلام و انقلاب هستند.
کامران در همین زمینه با بیان اینکه اروپاییان در عملیات‌های خود ضمن ورود به خاک سایر کشورها، کودکان و زنان آنها را قتل‌عام می‌کنند تصریح کرد: امروز اروپایی‌ها اولین حامیان تروریست هستند و در چنین شرایطی می‌خواهند در زمینه حقوق بشر به جمهوری اسلامی ایران گوشزد کنند؛ آنها خود اولین ناقضان حقوق بشر هستند.
وی خواستار پاسخگویی وزارت امور خارجه در این زمینه شد و افزود: دستگاه دیپلماسی باید طبق سند چشم‌انداز و برنامه‌های کشور دیپلماسی فعال و در برخی موارد دیپلماسی تهاجمی را در دستور کار قرار دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت خارجه باید خود را به حرکت عظیم مردم در 22 بهمن رسانده و فعال‌تر شود، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید در واکنش به چنین مواردی با قدرت بیشتری وارد شده و پاسخ دهد.
کامران ابراز امیدواری کرد که در سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و همت جهادی» تمامی دست‌اندرکاران فرهنگی کشور با یک نگاه اعتقادی تلاش خود را برای تعمیق فرهنگ کشور به کار گیرد و از اقدامات انفعالی پرهیز کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار ساماندهی سفرهای خارجی مسئولان شد و تاکید کرد: اگر مسئولان قصد داشتند به سفر خارج از کشور بروند ارز دریافت نکنند.
وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه علی‌رغم نام‌گذاری سال‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به اقتصاد تصریح کرد: اما مسئولان همچنان زندگی اشرافی دارند که این آثار منفی در پی خواهد داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که رفتار قوای سه‌گانه در سال 93 در عدم توجه به زندگی اشرافی وضعیت مطلوب‌تری به خود بگیرد.

۱۳۹۳/۱/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...