نسخه چاپی

سفرهای داخلی ارزان می‌شود

رئیس ستاد مركزی هماهنگی خدمات سفر، از توسعه گردشگری خارجی و همچنین تسریع و ارزان سازی سفرهای داخلی در راستای تاكیدات مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش نما ، مرتضی رحمانی موحد در بازدید از کاخ موزه گلستان و موزه ملی ایران با اشاره به افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان از مراکز تاریخی و فرهنگی کشور گفت: یکی از مصادیقی که در حوزه فرهنگ و اقتصاد با توجه به شعار امسال مطرح است، مقوله گردشگری است .
وی افزود: معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی در حوزه فرهنگ و گسترش آنها، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت .
رحمانی موحد گفت:گردشگری حوزه های فرهنگی و اقتصادی را در برمی گیرد و معاونت گردشگری با عزمی ملی و مدیریتی جهادی ، برنامه های خود را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیش می برد.
وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت معاونت گردشگری کشور ادامه داد:برنامه های ما در حوزه گردشگر ورودی به سمت توسعه گردشگری و ورود تورهای خارجی است و در حوزه گردشگری داخلی نیز تسهیل و روان سازی سفرهای داخلی از جمله اهداف پیش رو است تا مشکلات مسافران در آینده به حداقل برسد.
رحمانی موحد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش بازدیدکنندگان از موزه ها گفت: میزان بازدید از کاخ موزه ها افزایش پیدا کرده و این نشان می دهد که مردم نسبت به اماکن و بناهای تاریخی کشورمان میراث فرهنگی ایران، ذهنی پرسشگر پیدا کرده اند و خواهان اطلاعات بیشتری از سابقه تاریخی و فرهنگی خود هستند.
معاون گردشگری کشور یکی از دلایل افزایش بازدید از موزه های تهران را آرام بودن شرایط جوی و موقعیت آب و هوای تهران عنوان کرد و گفت: مردم در این فرصت ترجیح می دهند که در چنین شرایط آب و هوایی و در کنار بازدید از اقوام و خویشان خود جاذبه های تاریخی تهران را نیز ببینند.
رحمانی موحد به تعطیلی موزه های کل کشور در روز 13 فروردین اشاره کرد و گفت: موزه های کل کشور روز 13 فروردین تعطیل و به منظور ارج نهادن به مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س) موزه های تهران روز 14 فروردین تا ساعت 14 تعطیل خواهد بود و در مورد ساعات کار موزه های استانی با نظر رئیس ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان تصمیم گیری می شود.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، به نظارت های انجام شده در سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: گروه های مختلفی در ایام تعطیلات وظیفه نظارت و ارائه خدمات به مسافران را به عهده داشتند.
وی اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان کانال های نظارتی معرفی کرد و ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به طور مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت بهداشت و درمان، نحوه ارائه خدمات در مراکز اقامتی را نظارت می کند.
رحمانی موحد همچنین به سامانه ملی 09669 به عنوان سامانه رسیدگی به شکایات و اطلاع رسانی اشاره کرد و از رسیدگی به 150 مورد شکایت ثبت شده در این سامانه خبر داد.

۱۳۹۳/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...