نسخه چاپی

برج میلاد امشب تاریك می‌شود

رییس مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به تلاش همه سازمان ها و معاونت های شهرداری تهران در بحث گردشگری گفت: تهران در نوروز 93 میزبان ایران بود.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، شهرام گیل آبادی گفت: شهرداری تهران دو ماه پیش از ایام نوروز تدارکات تورهای نوروزی را آغاز و سه روز قبل از آغاز سال جدید وارد فضای اجرایی شد و با مبنا قرار دادن موضوع گردشگری و تهرانگردی 15 تور نیم روزه و پنج تور یک روزه را با نازل ترین قیمت طراحی کرد.
وی افزود: هماهنگی های بسیاری در بخش های مختلف شهرداری انجام شد تا علاقمندان بتوانند از درب منزل بر اساس خطوطی که تعیین شده بود به همراه این تورها از تهران بازدید کنند.
وی با اشاره به مصادف شدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و نوروز افزود: شهرداری تهران بر اساس تقارن این دو مناسبت و نگاه ویژه به شهادت حضرت فاطمه (س) برنامه ریزی های خود را انجام داد و برنامه های متعددی با هماهنگی معاونت های اجتماعی و خدمات شهری تدارک دیده شد.
گیل آبادی با تاکید بر تدارک برنامه های فرهنگی اجتماعی ویژه برای روز طبیعت توسط شهرداری تهران، گفت: تمامی بوستان‌ها آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند و بسترهای لازم برای علاقمندانی که قصد دارند در این روز به دامن طبیعت بروند فراهم شده است.
وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی ویژه برنامه های نوروزی شهرداری تهران گفت: حدود 90 روابط عمومی در شهر تهران متعلق به سازمان ها، معاونت ها و مناطق 22 گانه با آمادگی لازم اطلاع رسانی ویژه به شهروندان داشتند. همچنین سامانه 137 نیز به گردشگران نوروزی اطلاعات لازم را ارایه می کردند.
وی برگزاری نماز جماعت در بوستان ها و اجرای برنامه های فرهنگی با نگاه ویژه به عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) را از دیگر برنامه های روز طبیعت خواند و افزود: در شب 13 فروردین نیز چراغ های برج میلاد برای مدت یک ساعت خاموش می شود و در روز پنجشنبه برج میلاد تهران تعطیل خواهد بود.
وی با اشاره به کاشت هشت میلیون لاله در سطح شهر تهران گفت: با کاشت لاله ها فضای چشم نوازی در شهر تهران ایجاد شده است تا تهران بتواند میزبان خوبی برای گردشگران باشد. اقدامات بسیاری از جمله ایجاد 124 ایستگاه اطلاع رسانی و برقراری چهار درگاه ورودی شهر تهران به نام درگاه های استقبال برای راحتی گردشگران در نظر گرفته شد.
وی تاکید کرد: ایستگاه های اطلاع رسانی در روز طبیعت اطلاعات بوستان های شهر تهران را در اختیار گردشگران نوروزی قرار می دهد.
رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: در روز طبیعت مردم استقبال بسیار خوبی از بوستان ها به ویژه بوستان های تازه ساخت مانند پارک نوروز، پارک آب و آتش و نهج البلاغه داشتند . اما بیشترین ازدحام را در بوستان های چیتگر، دریاچه خلیج فارس و آبشار تهران شاهد بودیم. البته بوستان‌های جنگلی به خصوص بوستان های جنگلی واقع در منطقه 4 و باغ موزه‌ها مانند باغ موزه دفاع مقدس و قصر امسال مورد توجه علاقمند حضور در طبیعت قرار گرفته است.
وی در خصوص برنامه های سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نیز گفت: با همکاری هیئت‌ها در کلیه اماکن عمومی مانند فروشگاه‌های شهروند، ایستگاه متروی میدان صادقیه تا بوستان‌های سطح شهر مثل بوستان ولایت و میادین مانند میدان آزادی، صادقیه، تهران نو، ملک، جمهوری، نازی آباد و مجیدیه تدارک مفصل تری برای اجرای مراسم عزاداری دیده شده است. همچنین در میدان امام حسین(ع)، فاطمی، امام خمینی(ره) و ولیعصر(عج) نیز مراسم ویژه ای متناسب با این روز برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: تهران در این نوروز توانسته باشد میزبان خوبی برای همه هموطنان بوده باشد، امسال به نظر می‌رسید تهران شلوغ تر از سال های گذشته بوده و مکان هایی مانند برج میلاد، حرم امام و شهرری بیشترین بازدیدکننده را داشتند.

۱۳۹۳/۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...