نسخه چاپی

تمایل انگلیسی‌ها برای سفر به ایران

روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار گزارشی، از افزایش قابل ملاحظه ثبت نام سفرهای توریستی شهروندان بریتانیایی به ایران در 6 ماه گذشته خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با انتشار گزارشی، از افزایش قابل ملاحظه ثبت نام سفرهای توریستی شهروندان بریتانیایی به ایران در 6 ماه گذشته خبر داده است.

این روزنامه انگلیسی به نقل از مدیران آژانس های مسافرتی و توریستی که تورهای ایران دارند می نویسد، با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و بهبود نسبی در رابطه غرب با ایران ، متقاضیان سفر به ایران و ثبت نام در تورهای به مقصد ایران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

این گزارش به نقل از مدیران شرکت" wild frontiersیکی از این شرکت ها می نویسد که برای سال 2014 سفر 9 هیات توریستی بریتانیا به ایران برنامه ریزی شده است که 5 تور از این 9 تور با حداکثر ظرفیت خود یعنی 12 نفر رزرو شده است. این شرکت در سال 2013 تنها دو تور به ایران فرستاده بود.

یک شرکت دیگر ثبت نام تورهای مسافرتی به ایران نیز از افزایش 80 درصدی متقاضیان سفر به ایران در 6 ماه گذشته پس از تغییر دولت در این کشور خبر می دهد و به تلگراف می گوید در حالی که تنها 24 توریست انگلیسی در سال گذشته به ایران فرستاده از آغاز سال 2014 تا کنون بیش از 50 توریست انگلیسی برای سفر به ایران در این شرکت ثبت نام کرده اند.

" جیم او برایان" یکی از مدیران این شرکت می گوید : 35 سال پیش ایران از نقشه توریستی حذف شد و تنها عده معدودی از توریست ها به صورت فردی یا گروهی به این کشور سفر می کنند، اما از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی رییس جمهوری جدید ایران در آگوست سال گذشته میلادی و بهبود نسبی در رابطه ایران با کشورهای غربی به نظر می رسد ایران به نقشه توریست ها بازگشته است.

دیلی تلگراف می نویسد بسیاری از آژانس های توریستی در بریتانیا وضعیت آینده ایران را با کشور برمه (میانمار) پس از سال 2012 و پس از پایان حصر خانگی آنگ سان سوچی و انتخاب او به عنوان نماینده پارلمان در سال 2012 و تاثیر آن بر افزایش ورود توریست های خارجی به میانمار مقایسه می کنند.

" جانی بیلبای" مدیر شرکت توریستی " وایلد فرونتیرز" به تلگراف می گوید: در 6 ماه گذشته شاهد افزایش ثبت نام متقاضیان تورهای ایران بوده ایم که به نظر می رسد دو دلیل عمده آن انتخاب حسن روحانی رییس جمهور میانه رو در ایران و نیز توافق سال گذشته (24 نوامبر) ایران در زمینه هسته ای باشد.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...