نسخه چاپی

زمان ورود به نگارش متن توافق مذاكرات

عکس خبري -زمان ورود به نگارش متن توافق مذاکرات

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان در آستانه دور بعدی مذاكرات ایران و ۱+۵ در وین گفت: امیدواریم در مذاكرات پیش رو در كلان بحث ها بتوانیم دیدگاه ها را نزدیك و فاصله ها را كم كنیم تا بتوانیم از جلسه بعدی وارد جزئیات شویم و نگارش متن را آغاز كنیم.

به گزارش نما ، به نقل از مهر، سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آستانه آغاز دور سوم مذاکرات گام نهایی ایران و کشورهای ۱+۵ در وین درباره دستور کار مذاکرات و اینکه آیا موضوعاتی از جمله غنی سازی و اراک که در دور قبلی مورد مذاکره قرار گرفته در این دور نیز از موضوع مذاکرات است ، گفت: در این دور از مذاکرات همه مباحث مورد توجه است . بحث هایی که در دور قبل انجام شده و بعضی از قسمت های آن به کارشناسان ارجاع داده شده بود برای بررسی بیشتر دوباره مورد بحث قرار می گیرد .
وی با اشاره به اینکه موضوعات دیگری که در دفعات قبلی مورد بحث نبود در این دوره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت ، اظهار داشت : تلاش می کنیم در باره همه موضوعاتی که در چارچوب مذاکرات قرار می گیرد و موضوعات متنوعی هم هست ، بحث کنیم و دیدگاه ها را حتی الامکان به هم نزدیک کنیم و از جلسات آینده وارد جزئیات و احتمالا نگارش متن شویم.
عراقچی در این باره آیا از اردیبشهت ماه وارد نگارش متن خواهید شد ، بیان کرد: امید ما این است از اردیبهشت ماه وارد نگارش متن شویم و امیدواریم در مذاکرات پیش رو در کلان بحث ها بتوانیم دیدگاه ها را نزدیک و فاصله ها را کم کنیم تا بتوانیم از جلسه بعدی وارد جزئیات شویم و نگارش متن را آغاز کنیم.
وی ادامه داد : البته تحقق این امر بستگی به آن دارد که بتوانیم در موضوعات دیدگاه ها را نزدیک کنیم .
معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره جلسات کارشناسی که روز گذشته در وین به اتمام رسید نیز گفت: تا جایی که ما مطلع شدیم جلسات خوب و مفیدی بوده و بحث های بسیار ریز و عمیقی صورت گرفته و کارشناسان به مدیریان سیاسی گزارش خواهند داد.
وی در این باره که آیا نتیجه بخش بودن مذاکرات کارشناسی در این اندازه بوده است که دیدگاه های دو طرف نزدیک تر شود و دوطرف آماده ورود به نگارش متن شوند، بیان کرد: هدف جلسات کارشناسی این است که از زاویه های فنی و تکنیکی مسائل را بازتر کنند و جزئیات را روشن و مشخص کنند اما نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر در جلسات سیاسی صورت می گیرد .
عراقچی درباره برنامه ریزی و ملاقات ها در این دور از مذاکرات گفت: برنامه ریزی خاصی وجود ندارد اما در جریان مذاکرات معمولا گفتگوهای دوجانبه با همه هیأت ها یا هیأت هایی که نیاز باشد صورت می گیرد . در محل در این باره تصمیم می گیریم .
وی درباره روند برگزاری مذاکرات نیز تصریح کرد: طبق روال گذشته دوشنبه شب ضیافت شام خانم اشتون و آقای ظریف برگزار خواهد شد و از روز سه شنبه نیز مذاکرات در نشست افتتاحیه با حضور خانم اشتون و آقای ظریف آغاز خواهد شد و در ادامه مذاکرات در سطح معاونین برگزار می شود .

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...