نسخه چاپی

اهمیت روابط ایران با پاكستان

نماینده فلاورجان در مجلس اعلام كرد: تامین امنیت مرز مشترك ۹۸۷ كیلیومتری بین ایران و پاكستان به دلیل طولانی بودن آن به تنهایی از طرف ایران امكان‌پذیر نیست و باید دو كشور همكاری‌های لازم را در این جهت داشته باشند.

به گزارش نما ، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در سخنانی به عنوان دومین موافق کلیات لایحه موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان، اظهار داشت: اگر این موافقت‌نامه به تصویب نرسد ممکن است فردا روزی با مشکل جدیدی مانند مشکلی که برای مرزبانان کشورمان پیش آمد مواجه شویم.
وی افزود: یکی از موارد این موافقت‌نامه عدم امتناع از همکاری‌ها را بیان کرده و به تشکیل کارگروه مشترکی اشاره شده تا هم نظارت بر آن را در نظر بگیرد و هم موضوع موافقتَ‌نامه را پیگیری کنند.
موسوی‌لارگانی تصریح کرد: روابط ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه به دلیل داشتن نقاط مشترک فراوان از اهمیت بالایی برخوردار است، داشتن مرز مشترک و طولانی به طول 987 کیلومتر با پاکستان یکی از نقاط مشترک بین دو کشور است که باید بدانیم تامین امنیت این مرزها به دلیل طولانی بودن به تنهایی از طرف ایران قابل تامین نیست، لذا لازم است دو کشور همکاری های مورد نیاز امنیتی را داشته باشند.
موسوی در پایان دارا بودن میراث مشترک فرهنگی، زبانی و مذهبی را از دیگر نقاط مشترک ایران و پاکستان عنوان کرد.

۱۳۹۳/۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...