نسخه چاپی

سفیر جدید گرجستان استوارنامه خود را تقدیم ظریف كرد

عکس خبري - سفير جديد گرجستان استوارنامه خود را تقديم ظريف کرد

سفیر جدید گرجستان در جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز یكشنبه ضمن دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه كشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم كرد.

به گزارش نما ، ایوسب چاخواشویلی سفیر جدید گرجستان در جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز یکشنبه ضمن دیدار و گفتگو با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
ظریف در این دیدار به روابط تاریخی، دیرینه و دوستانه بین دو کشور و همچنین ارتباطات بسیار صمیمی مردمی دو کشور و حضور و اقامت گرجی‌ها در ایران اشاره کرد.
وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بسیار متنوع و متعدد برای توسعه همه جانبه روابط به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی و نیز تقویت روابط پارلمانی، بر ضرورت تلاش برای رفع برخی موانع و مشکلات و تسهیل تقویت بیش از پیش این روابط و مبادلات در عرصه‌های تجاری تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تحسین سابقه و تجربه بسیار خوب فعالیت سفیر جدید گرجستان در ایران و تسلط وی به زبان فارسی و همچنین آشنایی وی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فنی و مهندسی و دستاوردهای صنعتی کشورمان، ابراز امیدواری کرد با تلاش و پیگیری بی وقفه سفیر جدید و بهره برداری از ظرفیت‌های خوب دو کشور شاهد رفع برخی موانع موجود و تسهیل روند توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فی‌مابین به خصوص در عرصه‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری باشیم.
سفیر جدید گرجستان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو شمسی و عید نوروز به وزیر امور خارجه کشورمان و ابلاغ سلام‌های وزیر خارجه کشورش به ظریف، گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ارائه کرد و به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت‌های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.
وی همچنین با اشاره به خاطرات خوب خود از دوران حضورش در ایران در گذشته و فراگیری زبان شیرین فارسی و علاقه خود به فرهنگ مردم و کشور ایران تاکید کرد که مردم و دولت گرجستان از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف خرسندند و تفلیس علاقمند به توسعه همه جانبه روابط با تهران است.
سفیر جدید گرجستان همچنین با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و بازرگانی فی‌مابین، تاکید کرد همه توان خود را برای توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط بین تهران و تفلیس به کار خواهد گرفت.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...