نسخه چاپی

مذاكرات هسته‌ای وین

تیم مذاكره كننده ایران عازم وین شد

سومین دور از مذاكرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ به ریاست وزیر امور خارجه كشورمان و مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ سومین دور از مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ برای دستیای به توافق نهایی از فردا (سه‌شنبه - ۱۹ فروردین) در مقر اروپایی سازمان ملل در وین برگزار خواهد شد.

ریاست تیم مذاکره کننده ایرانی را در این دور از مذاکرات به مانند دوره‌های پیشین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، و ریاست گروه ۱+۵ را کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر عهده خواهند داشت.

مذاکرات کارشناسی و فنی بین ایران و گروه ۱+۵ نیز هفته گذشته در وین انجام شد.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرده است که تهیه پیش‌نویس موافقت‌نامه نهایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران احتمالاً از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود.



۰۹:۵۸ تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران عازم وین شد. اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به‌ ریاست وزیر امور خارجه به‌همراه چند گروه رسانه‌ای دقایقی پیش عازم وین شدند.

۰۹:۳۴ تیم مذاکره کننده ایرانی برای عزیمت به وین وارد فرودگاه مهرآباد شد. خبرنگاران نیز تیم مذاکره کننده ایرانی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

۰۹:۱۹ اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا اعلام شد. آمریکا اسامی هیات نمایندگی خود در دوره جدید مذاکرات جامع اتمی ایران و گروه ۱+۵ که قرار است این هفته در وین، پایتخت اتریش، برگزار شود را اعلام کرده است.

۱۳۹۳/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...