نسخه چاپی

انصراف پرافتخارترین ووشوكار ایران

عکس خبري -انصراف پرافتخارترين ووشوکار ايران

دارنده پنج مدال جهانی ووشو گفت: دوست دارم این فرصت را به دیگران بدهم تا آنها نیز شانس كسب مدال در بازی‌های آسیایی را داشته باشند.

به گزارش نما، هفدهمین دوره از بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی اواخر شهریور‌ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد که حمیدرضا قلی‌پور پرافتخارترین ووشوکار ایران غایب بزرگ این دوره از رقابت‌ها خواهد بود.

حمیدرضا قلی پور که مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو را با کم کردن 17 کیلو بدست آورد حالا با گذشت نزدیک به چهار سال از بازی‌های آسیایی گوانگجو آن اتفاق دوباره برای او تکرار شده تا اگر تمایل دارد در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند باید دست به ریسک بزرگی بزند و نزدیک به بیست کیلوگرم وزن خود را کم کند. البته پزشکان و مسئولان فدراسیون که احساس کردند سلامتی بهترین ووشوکار ایران به احتمال فراوان با خطر روبرو خواهد شد او را از حضور در بازی‌های آسیایی منصرف کردند.

حمیدرضا قلی‌پور در مورد تصمیمات اخیرش مبنی براینکه در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور نخواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه اگر می‌خواستم در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کنم باید 20 کیلوگرم وزن کم می‌کردم و به همین دلیل با دو نفر از پزشکان در مورد این موضوع مشورت کردم که آنها تاکید کردند که قطعا کم کردن وزن به این اندازه عمر ورزشی‌ام را به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: برای حضور در بازی‌های آسیایی گوانگجو نیز نزدیک به 17 کیلوگرم وزن کم کردم و در آن مقطع نیز پزشکان مخالف بودند، اما با توجه به اینکه در آن سال‌ها جوانتر بودم فشار کمتری به من وارد شد، اما وقتی با پزشکان و رئیس فدراسیون در مورد این موضوع صحبت کردم سرانجام به این نتیجه رسیدم که از حضور در بازی‌های آسیایی انصراف دهم.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو گفت: مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو را چهار سال پیش کسب کردم و دوست دارم این فرصت را به دیگران بدهم تا آنها نیز شانس کسب مدال در بازی‌های آسیای را داشته باشند.

دارنده 5 مدال طلای جهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه ریزی می‌کنم تا در مسابقات جام جهانی که اواخر تابستان قرار است به میزبانی چین برگزار شود شرکت کنم. امیدوارم در آن رقابت‌ها نماینده خوبی برای تیم ملی باشم.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...