نسخه چاپی

قوانین حقوق بشری در ایران طبق آموزه‌های دینی ماست

عکس خبري -قوانين حقوق بشري در ايران طبق آموزه‌هاي ديني ماست

نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأكید بر اینكه قوانین حقوق بشری در ایران طبق آموزه‌های دینی ماست، گفت: قطعنامه ضدایرانی اتحادیه اروپا نشان‌دهنده ضعف آنان است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قطعنامه ضدایرانی توسط پارلمان اروپایی، اظهار داشت: اگر 10 سال گذشته را رصد کنیم متوجه می‌شویم که شاید تاکنون حدود 63 قطعنامه توسط اتحادیه اروپا علیه ایران تصویب شده است، وقتی در طول 10 سال 60 قطعنامه علیه کشوری که چنین جایگاهی در منطقه دارد، صادر می‌شود، نشان‌دهنده ضعف اتحادیه اروپا و بی‌توجهی مجامع بین‌المللی و حاکمیت و ملت بزرگ ایران نسبت به این موضوع است.
وی افزود: اتحادیه اروپا از لحاظ حقوقی در دنیا جایگاهی ندارد که چنین اظهار نظراتی انجام دهد، اگر ضریب محبوبیت نمایندگان این اتحادیه را در نظر بگیریم، مشاهده می‌کنیم که بالاترین سطح مشارکت در انتخابات‌هایی که در اروپا برگزار شده 43 درصد بوده است و این نشان می‌دهد اتحادیه اروپا حتی بین مردم خودش هم جایگاهی ندارد.
نماینده آستانه‌اشرفیه در مجلس تصریح کرد: مردم در حوزه‌های انتخابیه مختلف در جریان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، بین 70 تا 90 درصد در انتخابات مشارکت داشتند، به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده 94 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند.
وی ادامه داد: آقایان بهتر است به مشکلات و گرفتاری‌های خودشان در اروپا بپردازند و به فکر حل مشکلات خودشان باشند، امروز اتحادیه اروپا در یونان، استرالیا و حتی انگلیس و دیگر کشورها با مشکلات جدی اقتصادی مواجه است و اگر آقایان راست می‌گویند و می‌توانند، بروند مشکلات خودشان را حل کنند، اگر آنان تصور می‌کنند با این افکار و اندیشه‌ها می‌توانند استراتژی بلند مدت جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند، باید بگویم این خوابی بیش نیست.
قربانی در ادامه اشاره به بخشی از قطعنامه مذکور که رعایت حقوق بشر در ایران را زیر سؤال برده بود، تأکید کرد: قوانین حقوق بشری در جمهوری اسلامی ایران (مانند سایر کشورها) بر اساس مقررات کشورمان که از قوانین الهی و اسلامی نشأت گرفته، تدوین شده و اجرایی می‌شود و این حق هر کشوری است که طبق قوانین خودش کشورش را اداره کند و ما امروز می‌توانیم حتی ادعا کنیم از کشورهایی هستیم که از نظر حقوق بشر در جایگاه بسیار مطلوبی قرار داریم و حتی از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز از نظر رعایت حقوق بشر شرایط بهتری داریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قومیت‌های مختلف در پارلمان ایران نماینده دارند و اظهارنظر می‌کنند، قوانین حقوق بشر در ایران طبق آموزه‌های دینی ماست که البته برای ما جایگاه محترمی دارد و ما کشورمان را بر این اساس اداره می‌کنیم.

۱۳۹۳/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...