نسخه چاپی

بهترین مشاغل سال ۲۰۱۴

به گزارش نما، بهترین مشاغل سال ۲۰۱۴ در قسمت دوم به شرح زیر است:

حجامت گر

هرکسی که حجامت گر باشد به طبع با خون، سوزن، لوله های آزمایشی و ... سر و کار خواهد داشت بنابراین کسانی که از خون و تجهیزات پزشکی می ترسند اغلب این جور مشاغل را انتخاب نمیکنند از سال ۲۰۱۲ به بد موقعیت های شغلی زیادی در زمینه حجامت بوجود آمده است.

دستیار فیزیوتراپ

فیزیوتراپیست و دستیارایان وی از پر درآمدترین افراد هستند کار با دستگاهها و مانیتورها نیاز به تخصص بالا دارند و همچنین بسیاری از مشاغل زیر مجموعه ای در فیزیوتراپی از درآمد بالایی برخوردار است. دستیاران فیزیوتراپ اغلب برنامه های ورزشی به بیماران می دهند.

مهندس

جوامع مهندسی که همه با آن آشنایی دارند از رشته های تحصیلی مهم و پر درآمد محسوب میشود و در این میان مهندسان عمران و ساختمان سهم بیشتری را از درآمد به خود اختصاص میدهند.

مهندس مکانیک

مهندسان مکانیک از درصد پایینی از بیکاری برخوردارند تنها ۳.۱ درصد از این مهندسان کار و شغلی ندارند.

دام پزشک

دام پزشکان نه تنها به سلامت حیوانها بلکه به سلامت انسان ها نیز کمک میکنند آنها با نظارت بر سلامت دام به حفظ و تولید مواد غذایی سالم کمک میکنند. بهداشت عمومی و مبارزه با امراض حیوانی که از طریق دام به انسان منتقل میشود از وظایف دام پزشکان است. آنها همچنین به مردم آموزش میهند که چه طور با حیوانات برخورد کنند تا محیط زیست سالم تری داشته باشند.

مددکار

مدد کاران باید از هر بعد به ارزیابی بیمار بپردازند و اقداماتی در زمینه بهبود کیفیت زندگی آنان و افزایش میل به زندگی در آنان داشته باشند. رشد ۴۲.۶ درصدی اشتغال زایی در این زمینه تا سال ۲۰۲۲ پیش بینی شده است.

تکنسین آزمایشگاه

متخصصانی که در آزمایشگاه ها کار میکنند نقش بسزایی در تشخیص صحیح بیماری ها دارند ۲۹.۷ درصد افزایش شغلی در زمینه ی تخصصهای مربوط به آزمایشگاه ها وجود دارد.

تحلیل گر تحقیق در عملیات

همانند تحلیلگران بازار اقتصادی این تحلیلگران در زمینه ی کاری شان که کمک به کسب و کار بهتر و موثرتر در سازمانها میباشد دارای پوزیشن مشورتی هستند رشد این مشاغل حدود ۲۷ درصد گزارش شده است.

مهندس آی تی

مهندسین آی تی از افراد پر درآمد محسوب میشوند آنها با تسلط بر انواع نرم افزارها و قسمت های فنی سیستم ها تا سال ۲۰۲۲ داراری ۵۰۹۰۰پوزیشن شغلی خواهد شد.

متخصص تغذیه

متخصصین تغذیه دائما در حال توصیه کردن هستند آنها برنامه های غذایی را در جهت ایجاد یک سبک زندگی سالم ارائه میدهند رشد این شغل حدود ۲۱ درصد گزارش شده است.

سونوگراف

سونوگراف ها علاوه بر اینکه در زمینه تجهیزات پزشکی کارشناس هستند باید مهارت کافی هم در تشخیص بیماری ها داشته باشند یکی از پردرآمد ترین مشاغل سونوگرافی است.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی به کاهش درد و استرس در انسان کمک به سزایی می کند افراد ماهر در این زمینه از ساعت ها آموزش برخوردار بودند.

تیم فنی دامپزشکی

هر دامپزشک مجرب یک تیم پشتیبانی برای رسیدگی به امور آزمایشگاهی، کمک به دام پزشک در حین جراحی، بیهوشی و غیره دارد این تیم از افراد متخصص تشکیل شده که هریک دارای درآمد زیادی در زمینه دام پزشکی هستند.

پزشک پوست و مو

متخصصان پوست و مراقبت از آن و همچنین پزشکانی که در زمینه های بیماری های پوستی فعالیت میکنند و به در مان و بهبود بیماری ها کمک میکنند از پزشکان پر درآمدتر محسوب می شوند.

برنامه نویس کامپیوتر

به طور کلی در مورد درآمد زایی برنامه نویسان در گزارش قبل صحبت شد اما در مجموع شغل برنامه نویسی در کنار مهندسی آی تی تسلط بر رایانه ها و نرم افزارها کمک زیادی به پیشرفت تکنولوژی دارد بنابراین متخصصان در این زمینه با توجه به زحمت زیادی که میکشند دستمزد بالایی هم دارند.

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...