نسخه چاپی

سفر رئیس جمهوری آذربایجان موجب جهش در مناسبات تهران و باكو خواهدشد

عکس خبري -سفر رئيس جمهوري آذربايجان موجب جهش در مناسبات تهران و باکو خواهدشد

طاهر كریملی رئیس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با تاكید بر اینكه سفر الهام علی اف به ایران موجب جهش در مناسبات دو كشور خواهد شد ، افزود اشتراكات و پیوندهای دوكشور ، لغو كامل روادید را ضروری ساخته است .

به گزارش نما ، به نقل از واحد مرکزی خبر، طاهر کریملی رئیس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه سفر الهام علی اف به ایران موجب جهش در مناسبات دو کشور خواهد شد ، افزود اشتراکات و پیوندهای دوکشور ، لغو کامل روادید را ضروری ساخته است .
کریملی با تاکید بر اینکه ایران کشور قدرتمند است که می تواند درحل مناقشه قره باغ تاثیرگذار باشد، افزود بدون حضور ایران هیچ مساله ای در منطقه نمی تواند حل شود ، حتی قدرتهای غربی نیز به این موضوع اذعان دارند و بر این اساس نیز پس از توافق هسته ای ژنو شاهد سفرهای گسترده هیاتهای غربی به ایران هستیم.
رئیس حزب وحدت جمهوری آذربایجان با اشاره به پتانسیل های فراوان همکاری درحوزه های حمل و نقل ، انرژی و تجارت میان دو کشور افزود حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان بجای پانصد میلیون دلار کنونی باید پنج میلیارد دلار باشد .
وی بر اهمیت تسریع در اجرای پروژه هایی نظیر اتصال راه هن ایران و جمهوری آذربایجان و احداث مبادی جدید گذر مرزی تاکید کرد.
وقار بايرام اف رئیس مرکز توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز افزود سفر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران ، علاوه بر روابط سیاسی، مناسبات اقتصادی را نیز توسعه خواهد داد .
وی با اشاره به مزیت های همسایگی دو کشور افزود تحقیقات مرکز ما نشان می دهد که درعرض یکسال امکان افزایش حجم مبادلات تجاری از پانصد میلیون دلار به یک میلیارد دلار وجود دارد .
رئیس مرکز توسعه اقتصادی و اجتماعی جمهوری آذربایجان همچنین بر اهمیت تقویت همکاریهای دو کشور در عرصه گردشگری تاکید کرد .

۱۳۹۳/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...