نسخه چاپی

لزوم ایجاد فضای فعالیت عادلانه برای تشكل‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینكه مسئله مدیریت با گفتمان رادیكالیسم امكان‌پذیر نیست، گفت: برای تصدی پست مدیریت دانشگاه، شخص باید اصول مدیریتی را دانسته و تجربه مدیریتی داشته باشد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "سیدرحیم ابوالحسنی" با تأکید بر اینکه ریاست دانشگاه تهران باید نگرش علمی داشته باشد، گفت: دانشگاه تهران که از سال 1313 شکل گرفته است بروکراسی جای افتاده‌، ساختار و فرهنگ دارد که سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله مدیریت با گفتمان رادیکالیسم امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: نباید رفتار رادیکالی در دانشگاه وجود داشته باشد و افراط‌گری هیچ‌گاه جواب‌گو نیست،

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه برای تصدی پست مدیریت دانشگاه، شخص باید اصول مدیریتی را دانسته و تجربه مدیریتی داشته باشد، تصریح کرد: نیازی نیست رئیس دانشگاه به درجه‌ای از استادیاری رسیده باشد بلکه باید به مدیریت علمی برای سازمان تابع خودش معتقد بوده و در این راستا کار کند.

ابوالحسنی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه باید بتواند فضای فعالیت سیاسی را برای دانشجویان فراهم کند، ابراز داشت: منظور از فعالیت سیاسی دانشجویان حضور احزاب نیست بلکه باید فعالیت آزاد، مسالمت‌آمیز، عادلانه و عاقلانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت دانشگاه باید فضای فعالیت عادلانه را برای تشکل‌ها ایجاد کند، افزود: فعالیت‌های سیاسی باید در دانشگاه‌ها به صورت سمینارهای علمی سیاسی و آگاهی‌بخشی صورت گیرد که مناظره‌ یکی از این فعالیت‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات دانشگاه تهران عدم ارتباط با جامعه است، گفت: دانشگاه باید با مراکز تصمیم‌ساز و نهادهای سازمانی و اجتماعی ارتباط برقرار کند و همه رشته‌ها را متناسب با ارزش خودشان با جامعه ارتباط دهد.

ابوالحسنی با تأکید بر اینکه استخدام‌های بی‌رویه و خلاف قانون نباید در دانشگاه‌ها شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه باید بتواند از هویت علمی دانشگاه و مدریک تحصیلی دانشگاهی دفاع کند.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...