نسخه چاپی

حداد عادل در بزرگداشت مرحوم یحیی‌زاده چه گفت؟

عکس خبري -حداد عادل در بزرگداشت مرحوم يحيي‌زاده چه گفت؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین بزرگداشت مرحوم یحیی زاده گفت: بزرگداشت یحیی‌زاده ادای دین به انقلاب و رهبری است.

به گزارش نما ، غلامعلی حداد عادل در نخستین محفل شعر و خاطره بی‌قرار خدمت که به مناسبت بزرگداشت نماینده فقید مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، با گرامی داشت یاد و خاطره وی و تسلیت به بازماندگان آن مرحوم اظهار کرد: مرحوم یحیی‌زاده به گواه زندگی درخشانی که داشت، مصداق بارز برادری است که نسبت به همه ما سبقت ایمان داشت.
وی داشتن چنین شخصیت‌های بزرگ علمی و دینی را به مردم استان دارالعباده و به ویژه مردم میبد تبریک گفت و افزود: یزد و میبد به ایمان و عبادت و علم شناخته شده‌اند و مقام معظم رهبری این استان را دارالعباده و دارالعلم نامیدند.
وی افزود: شهری که از آن عالمانی نظیر آیت‌‌‌الله حائری موسس حوزه علمه قم برخواسته و مبارزانی چون مرحوم آیت‌الله اعرافی را در خود پروش داده، طبیعی است که در دوران انقلاب اسلامی هم چنین نماینده‌ایی را به مجلس بفرستد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز هم شخصیتی مانند آیت‌الله اعرافی امام جمعه میبد از روحانیونی هستند که روشنی وجودشان محدود به میبد و یزد و قم و ایران نیست بلکه ایشان شعاع خدماتشان بسی فراتر از مرزهای ایران رفته و امثال ما دانشگاهیان به وجود چنین روحانیونی در این کشور افتخار می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌: اگر عشق وعلاقه و محبت به مرحوم یحیی‌زاده دارید راه او را ادامه دهید و سعی کنید در شهر و استان خودتان به ارزش‌هایی که مرحوم یحیی‌زاده نسبت به آنها پایبند بود پایبند باشید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای پیروی راه او، در آینده که نماینده شهرستانتان را انتخاب می‌کنید، نماینده‌ایی انتخاب کنید که از همین خصوصیاتی که آنها را ارزش می‌دانید برخوردار باشد.
حداد عادل ساده زیستی، مردم داری، ایمان و صفا و پرکاری را از ویژگی‌های بارز این روحانی مجاهد و عالم وارسته برشمرد و افزود: ادای دین به یحیی‌زاده ادای دین به انقلاب، رهبری و حفظ ارزش‌هایی است که وی بر سر آنها پافشاری می‌کرد‌.
وی به بیان مطالبی از آشنایی خود با مرحوم یحیی‌زاده پرداخت و خاطرنشان کرد: از زمان مجلس هفتم با مرحوم یحیی‌زاده آشنا شدم و با ایشان رابطه فکری و قلبی داشتم و با آغاز کار مجلس ارتباط ما قوی‌تر و بیشتر شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌: من مرحوم یحیی‌زاده را نماینده اصول‌گرای، مومن و با بصیرت، پرکار می‌شناختم و 4 سال ارتباط ما در مجلس هفتم بود و در مجلس هشتم هم که یک نماینده معمولی مانند بقیه بودم ایشان نهایت لطف و وفاداری را نسبت به من نشان می‌داد.
حدادعادل با بیان اینکه هر دو در کمسیون فرهنگی بودیم گفت‌: شاهد حضور پرکاری و دلسوزی در مجلس و در حوزه انتخاباتی او در همین سال‌ها بودم، من در خدمت او به میبد آمدم و اولین سفر من به میبد در مجلس هشتم بود.
وی افزود: مرحوم یحیی‌زاده هم در مسائل کلان کشور و انقلاب، صاحب درک و بصیرت و رای بود هم از مسائل جزئی غافل نبود و در مسائل دفاع از امام، انقلاب و محکوم کردن فتنه بسیار حساس بود.
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد‌: اگر روزی بخواهیم به سایر کشورهای اسلامی زندگی یک نماینده مجلس را در جمهوری اسلامی معرفی کنیم، می‌توانیم فیلمی از زندگی یحیی‌زاده بسازیم و بگوییم این انقلاب، انقلابی است که این جور آدم‌ها نماینده مجلس شدند.
وی افزود: شخصیتی که از یک شهر کویری و خانواده زحمتکش برخواسته و با تحصیل در مدرسه علمیه در مبارزات انقلابی و جنگ و جبهه شرکت داشته و مدیریت سطوح مختلف را تجربه کرده، در خدمت کاروان‌های حجاج بوده و بعد به اصرار مردم نماینده مردم شد و شب روز در خدمت مردم بوده و از این دنیا هیچ چیزی برای خودش نخواسته است‌.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه گواهی می‌دهم مرحوم یحیی‌زاده فردی خدمتگذار، خالص و بی‌ریا بود و هرگز مجلس را برای خواسته‌های مادی نخواست گفت‌: همه حرکات و سکنات وی از نماز و عبادت و مرگ همه در مسیر الهی بود اما خیلی زود از دست ما رفت و پرپر شد.
حدادعادل حق طلبی را از خصوصیات بارز مرحوم یحیی‌زاده عنوان کرد و افزود: حق‌طلب بود، هوای نفس را زیرپا گذاشت و شجاع و مصر در اثبات و احقاق حق قدم برداشت.
وی خاطرنشان کرد‌: انقلابی که رهبرش امام خمینی بود و صدها هزار شهید به ندای او لبیک گفت امروز باید نمایندگانی همچون مرحوم یحیی‌زاده را در مجلس داشته باشد و این‌ها الگوهای خوبی می‌توانند باشند‌.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به قلم صریح و رسای مرحوم یحیی‌زاده اشاره کرد و گفت‌: مرحوم یحیی زاده آدم خوش قلم، خوش بیان بود و خوش فکر بود و همه مذاکرات مجلس را یاداشت می‌کرد به گونه‌ایی که امروز یادداشت‌های او می‌تواند ارزش تاریخی داشته باشد و حداقل برای دو دوره از مجلس هفتم و هشتم سند هستند.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه میبد هم در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی‌زاده، پرورش جوانان پرشور و شوق وعلاقه‌مند و ایثارگر را از افتخارات بزرگ امام، انقلاب و رهبری و بزرگان دانست.
وی افزود: این از معجزات الهی است که با رهبری امام راحل، جوانان ایثارگر وعلاقه‌مند به اسلام و انقلاب بپا‌خیزند و در دفاع بی‌نظیر بر همه قدرت‌های استکباری و اهریمنی عالم فائق آیند.
امام جمعه میبد خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران گل‌های این باغند و اگر امروز یاد عزیزی که یکسال در فراق او سوخته‌ایم و گرد هم جمع شده‌ایم این خانواده شهید داده و فداکار برآمده از چنین انقلاب بزرگی هستند.
رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: میبد افتخار می‌کند که استاد امام و بنیان‌گذار حوزه قم و سلسه‌جنبان این نهضت نوین در عالم جدید در این شهر متولد شده است و استان یزد و شهرستان میبد به این نعمت بزرگ آیت‌الله حائری و چهره‌های بزرگ و اندیشمندان بزرگی که داشته و دارد، افتخار‌ می‌کند.
وی خاطر‌نشان کرد: خانواده‌ای مثل خانواده مرحوم یحیی‌زاده که مجمع بسیاری از فضیلت‌ها و ایثارها و خانه شهادت و ایثار و خدمت و مسئولیت است، مایه افتخار همه ماست و به همه این افتخارات فرهنگی و دینی‌مان می‌بالیم و در این مراسم هم بازبان ادب از یک مسئولی خدوم و بزرگ و عزیز سخن گفته شد.
اعرافی با بیان اینکه ادب فارسی به عرفان و اخلاق و حماسه تکیه زده است گفت‌: این زبان فاخر ظرفی برای مفاهیم عرفانی و اخلاقی و حماسه‌های بزرگی در اسلام است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا جایی که برخی از این بزرگی‌ها و عظمت‌ها حتی در زبان عربی نگنجیده است.
امام جمعه یزد عنوان کرد: این افتخار ایران زمین است که با آغوش باز و با ذهن روشن این همه معارف بلند را پذیرا شد، عرفان ناب اسلامی و اخلاق بلند انسانی و حماسه‌های بزرگ عاشورایی در ادب ما تجلی پیدا کرد و همین عناصر سه‌گانه انقلاب را به وجود آورد و دفاع مقدس را اداره کرد.
رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمی بیان کرد: همین عناصر در شخصیت‌های فراوان ما تجلی پید‌ا کرد و مرحوم یحیی‌زاده هم مجمعی از این سه ضلع عرفان و اخلاق و حماسه متعالی و الهی بود.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...