نسخه چاپی

گزارش فیفا از گروه ایران در جام جهانی

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، در گزارشی به رویارویی تیم‎‌های گروه F پرداخته و اشاره‌ای داشته به بازی‌هایی كه این تیم ها پیش از این با یكدیگر انجام داده اند.

به گزارش نما، تنها یک دیدار در گروه F رقابتهای جهانی دیدار کلاسیک محسوب می‌شود و بقیه دیدارهای این گروه چنین نیست که بخشی از آن به این امر مربوط می‌شود که بوسنی و هرزگوین برای نخستین بار حضور در رقابتهای جام جهانی را تجربه می‌کند و ایران هم فقط در دیدارهای دوستانه با تیم‌های این گروه بازی کرده است.

در مورد آرژانتین و نیجریه، دو تیم دیگر گروه، چیزی زیادی نیست که این دو تیم درباره همدیگر ندانند. دیدار این دو تیم در ماه ژوئن، یک رقابت هیجان انگیز خواهد بود که توسط "لیونل مسی" و "جان اوبی میکل" رهبری می‌شود. این دو تیم سه بار در رده‎های مختلف سنی با یکدیگر رو یارو شده‌اند: دیدار پایانی جام جهانی زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۰۵، دیدار پایانی رقابتهای المپیک ۲۰۰۸ پکن و مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۰ که در هر سه دیدار هم آرژانتینی‎ها برنده شدند.

تیم‌ها:

چیزی زیادی وجود ندارد که پیش از این درباره آرژانتین یا مسی که برای قهرمانی جام جهانی تلاش می‌کند، گفته نشده باشد. مردان "آلخاندرو سابه یا"، گزینه اصلی برای سرگروهی هستند و نیجریه هدفش این است که از تجربه‌ای که در چهار دوره قبلی حضور در این رقابتها به دست آورده، استفاده کند. در عین حال، بوسنی و هرزگوین نمی‌تواند همان فوتبال جالب توجهی را ارائه کند که باعث شد آنها در رقابتهای مقدماتی جام جهانی از حیث گل زده به عنوان چهارمین تیم برتر اروپا شناخته شوند. ایران هم با هدایت "کارلوس کی‌روش" پرتغالی، امیدوار است با تلفیق سازماندهی مستحکم و ویژگی های تکنیکی که برای مدت زمان مدیدی به آن شناخته می‌شود پا به این رقابتها بگذارد.

بازیکنان دیدنی:

لیونل مسی(آرژانتین)، سرخیو آگوئرو (آرژانتین)، گونزالو هیگواین (آرژانتین)، جان اوبی میکل (نیجریه)، ویکتور موزس (نیجریه)، ویکتور اوبینا (نیجریه)، ادین ژکو (بوسنی و هرزگیون)، وداد ایبسویچ (بوسنی و هرزگیون)، میرالم پیانیچ (بوسنی و هرزگوین)، رضا قوچان نژاد (ایران)، جواد نکونام (ایران) و کریم انصاری فرد (ایران).

آمار:

۳۶ سال از زمانی که این دو تیم برای نخستین بار با یکدیگر بازی کردند، می‌گذرد. آن مسابقه که در تاریخ ۲۲ مارس سال ۱۹۷۷ به مناسبت سالگرد تاسیس باشگاه رئال مادرید برگزار شد، با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد. یک سال پس از آن، آرژانتین در خانه به عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی دست پیدا کرد جایی که ایران برای نخستین بار حضور در رقابتهای جام جهانی را تجربه کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...