نسخه چاپی

پذیرش دانشجوی غیرایرانی از اولویت‌های وزارت علوم

مدیركل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: پذیرش دانشجوی غیرایرانی به شكل آزاد از اولویت‌های سازمان امور دانشجویان در سال جاری است.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، صمد حاج‌جباری مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اولویت‌های این بخش برای سال 93، گفت: بنا داریم در دوره جدید پذیرش دانشجویان غیرایرانی به شکل آزاد را تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه این مسئله در برنامه پنجم توسعه آمده‌ است، گفت: با این وجود در سال‌های گذشته این طرح به خوبی اجرا نشد و بیشتر برای بخش پذیرش دانشجوی غیرایرانی به شکل بورس اقداماتی صورت گرفت.
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه پیشنهاد دانشگاه‌ها نیز تقویت این بخش است، گفت: دانشگاه‌ها در این شرایط می‌توانند صلاحیت علمی دانشجویانی را که جذب می‌کنند به خوبی ارزیابی کنند و بحث ضعف علمی دانشجویان غیرایرانی که از دغدغه‌های آنهاست رفع می‌شود.
حاج‌جباری تصریح کرد: مسئله بودجه‌ای و شهریه این دانشجویان نیز مانند دانشجویان ایرانی که با هزینه شخصی در خارج تحصیل می‌کنند خواهد بود. دانشگاه‌های ما در حال حاضر این توانمندی را دارند که بتوانند این مسائل را دنبال کنند و این بخش را تقویت کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول تنظیم چارچوب‌های این بخش هستیم تا بتوانیم در سال 93 آن را به نحو احسن تقویت کنیم.

۱۳۹۳/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...