نسخه چاپی

گزینه احتمالی برای جایگزینی ابوطالبی

عکس خبري -گزينه احتمالي براي جايگزيني ابوطالبي

منابعی در دفتر ریاست جمهوری كشورمان از تداوم رایزنی‌ها برای انتخاب جانشین برای نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد خبر دادند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، منابعی در دفتر ریاست جمهوری کشورمان در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشتند : رایزنی‌ها برای تعیین جانشین نماینده دائمی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک پس از اینکه واشنگتن روز جمعه اعطای روادید به "حمید ابوطالبی" نامزد ایران برای پست نمایندگی دائم در سازمان ملل را رد کرد ، همچنان در جریان است.
این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود همچنین افزودند : "دکتر حسن روحانی" رئیس جمهور ایران خواستار بروز تنش بین ایران و دولت آمریکا به خاطر موضوع تعیین نماینده ایران نزد سازمان ملل و قربانی کردن دستاوردهایی که از طریق مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ پیرامون پرونده‌ هسته‌ای به دست آمده ، نیست.
این منابع همچنین فاش کردند : نامزد جانشین "حمید ابوطالبی" منحصر به تیم سه نفره مذاکره کنندگان هسته‌ای می‌شود و احتمال تعیین "عباس عراقچی" معاون وزیر امورخارجه به عنوان نماینده دائمی ایران نزد سازمان ملل متحد وجود دارد.
این در حالی است که روز گذشته "عباس عراقچی"، معاون وزيرخارجه کشورمان به رسانه‌ها گفت که ایران جايگزينی برای حميد ابوطالبی ندارد و موضوع را از طريق مکانيزم‌های حقوقی سازمان ملل پيگيری خواهد کرد.
گفتنی است ایالات متحده روز جمعه (۲۲ فروردین٬ ۱۱ آوریل) اعلام کرد که درخواست ویزای حمید ابوطالبی که به تازگی از سوی دولت ایران به‌عنوان نماینده جدید ایران نزد سازمان ملل معرفی شده٬ رد شده است.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...