نسخه چاپی

مسكو: دلیلی برای قطع روابط با ایران وجود ندارد

علیرغم تهدیدهای آمریكا به تحریم روسیه در صورت نهایی شدن توافق نفت در قبال كالا بین ایران و روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام كرد مسكو دلیلی نمی‌بیند كه بخواهد قرارداد تجاری با ایران را لغو كند.

به گزارش نما به نقل از صدای روسیه، علیرغم تهدیدهای آمریکا به تحریم روسیه درصورت نهایی شدن توافق نفت در قبال کالا ایران و روسیه، «واسیلی نبنزیا» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو دلیلی نمی‌بیند که بخواهد قرارداد تجاری با ایران لغو کند.

«واسیلی نبنزیا» در مصاحبه با اینترفاکس تصریح کرد که مذاکرات ایران و روسیه درباره تعامل اقتصادی با در نظر گرفتن واکنش غرب به وضعیت «کریمه» متوقف نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما درباره روابط اقتصادی و تجاری با ایران گفت‌وگوهایی داشتیم. این گفت‌وگوها هنوز تکمیل نشده است. ما دلیلی نمی‌بینیم که بخواهیم گسترش روابط اقتصادی با ایران را کنار بگذاریم. ما با این اقدام تجاری هیچ تحریم بین‌المللی (علیه ایران) را نقض نمی‌کنیم.

نبنزیا تأکید کرد: در حالیکه ما به ترک گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران و لغو قراردادهایی که برخی آن را نفت در قبال کالا می‌نامند، ترغیب می‌شویم، فرستادگان غربی به سوی ایران روانه شدند، ظاهراً نگران هستند زمانیکه تحریم‌ها علیه ایران لغو شد، دیگر برای آنکه سهم خود را (از تجارت با ایران) بردارند دیر شده باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه اینگونه ادامه داد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به این مفهوم نیست که تجارت و همکاری اقتصادی بین مسکو و تهران غیرممکن است.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه‌ آمریکا علیه ایران وجود دارد و در حالیکه درخواست برای ترک گسترش روابط مسکو با تهران بیشتر شبیه یک مسابقه رقابتی است، ما حاضر نیستیم که خود را به این تحریم‌های یکجانبه محدود کنیم.

۱۳۹۳/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...