نسخه چاپی

تغییر ۶ رئیس دانشگاه در ۱۰ روز اول ۹۳

عکس خبري -تغيير ? رئيس دانشگاه در ?? روز اول ??

در حالی كه در موج اول عزل و نصب ها در وزارت علوم ۳۲ رئیس دانشگاه عزل شدند با آغاز سال جدید و شروع موج دوم این تغییرات از ابتدای سال شاهد ۶ تغییر دیگر در سطح روسای دانشگاهها بودیم.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در موج دوم تغییرات روسای دانشگاه‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون رئیس 6 دانشگاه کشور را عزل و سرپرست جدید برای این دانشگاه‌ها معرفی کرده است.
تغییرات روسای دانشگاه‌ها در سال جدید از روز 16 فروردین و با صدور حکم فرجی‌‌دانا برای فخرالدین اصغری آق مشهدی برای سرپرستی دانشگاه مازندران و عزل احمد احمدپور رئیس سابق این دانشگاه رقم خورد.
پس از آن وزیر علوم محمد ابراهیم اعلمی آل آقا، محمد مهدی مقیمی، رضا صحرایی، گودرز هاشمی هشجین و محمدحسین شفیعی را به عنوان سرپرستان جدید دانشگاه‌های رازی، فسا، ایلام، محقق اردبیلی، بزرگ‌مهر و قائنات معرفی کرد و با روسای سابق این دانشگاه‌ها خداحافظی کرد.
با حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم از روز 6 آبان‌ماه سال 92 تاکنون روسای بسیاری از دانشگاه‌ها تغییر کرده‌اند و به ترتیب روسای دانشگاه‌های خواجه نصیرالدین طوسی، پیام‌نور، اصفهان، گیلان، علم و صنعت، فردوسی مشهد، تفرش، جندی شاپور، ارومیه، باهنر کرمان، امام‌خمینی(ره) قزوین و اراک تغییر کردند.
تغییر روسای دانشگاه‌های علوم کشاورزی گرگان، منابع طبیعی گلستان در کنار دانشگاه‌های شیراز، یزد و تبریز از دیگر اقداماتی بود که با حضور ارشاد لنگرودی، صالح اولیا و پورمحمدی به وقوع پیوست.
عزل حجازی‌زاده رئیس دانشگاه خوارزمی و حضور سبحان‌الهی هجدهمین تغییر رئیس دانشگاه‌ها با حضور فرجی‌دانا در سال گذشته بود.
تغییر سرپرست دانشگاه بیرجند، صنعتی شهدای هویزه، تحصیلات تکمیلی زنجان، صنعتی بابل، جامع گلستان، علوم اقتصادی، حکیم سبزواری، مجتمع آموزش عالی زرند، شاهرود، صنعتی شیراز، کاشان، فنی و حرفه‌ای، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در دستور کار وزارت علوم قرار گرفت.
عزل فرهاد رهبر از ریاست‌ دانشگاه تهران در 29 بهمن‌ماه سال گذشته نیز از دیگر تغییرات رخ داده بود.
اگر تغییرات رخ داده دراین حوزه را در سال گذشته موج اول تغییرات بدانیم، در موج اول تغییرات رئیس 32 دانشگاه در سال گذشته تغییر کردند.
با توجه به تغییرات رخ داده در روزهای اخیر و اولین روزهای سال 93 از ابتدای حضور فرجی‌دانا 38 تغییر تنها در سطح روسای دانشگاه‌ها بوده است و این در شرایطی است که روسای برخی از پژوهشکده‌ها و روسای پارک علم و فناوری نیز تغییر کرده‌است.
به نظر می‌رسد با تغییر روسای دانشگاه‌هایی که هنوز تغییر نکرده‌اند شاهد افزایش این رقم باشیم.

۱۳۹۳/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...