نسخه چاپی

لزوم ارتقاء مناسبات بین ایران و مالزی

عکس خبري -لزوم ارتقاء مناسبات بين ايران و مالزي

سفیرای جدید مالزی، قرقیزستان و برونئی در جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه كشورمان كردند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "راجا نور شیروان زین العابدین" سفیر جدید مالزی در جمهوری اسلامی ایران دیروز(دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم ارتقاء مناسبات دو کشور تاکید کرد و گفت: هر دو کشور بایستی به سمت تعامل و دیالوگ سازنده با یکدیگر حرکت کنند، به ویژه اینکه ما در منطقه‌ای هستیم که افراطی‌گری در آن در حال گسترش است.
ظریف با اشاره به اینکه متاسفانه افراطی‌گری و تروریسم در منطقه به عنوان فرقه‌گرایی تلقی می‌شود، تصریح کرد: از نمونه‌های آن بحران در سوریه است که بیش از آنکه فرقه‌گرایی باشد نقش آفرینی افراطی‌ها است.
"راجا نور شیروان زین العابدین" سفیر جدید مالزی نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌ها با کشورمان اعلام کرد.
وی تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مورد جهان علیه خشونت و افراطی‌گری براساس سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل را تبریک گفت.
"آسان بیک عثمان علی اف" و "حاجی ملوک بن حاجی جومات" سفرای جدید قرقیزستان و برونئی در جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز (دوشنبه) در دیدارهای جداگانه با وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارها بر گسترش مناسبات فی‌مابین با کشورهای برونئی و قرقیزستان و افزایش سطح همکارها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...