نسخه چاپی

حمایت مسكو از روابط اقتصادی با ایران

روسیه بار دیگر اعلام كرد كه توافق‌های اقتصادی خود را با ایران قطع نمی‌كند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از شبکه خبری پرس تی‌.وی، واسیلی نبنزیا، معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر با رد کردن هشدار و تهدیدهای آمریکا علیه تجارت مسکو با تهران گفت: مسکو هیچ دلیلی نمی‌بیند که قراردادهای اقتصادی خود را با ایران لغو کند.

او ادامه داد: ما با ایران مذاکراتی درباره روابط تجاری و اقتصادی داشتیم اما هنوز این مذاکرات به طورکامل به سرانجام نرسیده است. ما دلیلی نمی‌بینیم که توسعه روابط اقتصادی خود را با ایران قطع کنیم. ما با این اقدام هیچ یک از تحریم‌های بین‌المللی را لغو نکرده‌ایم.

این مقام ارشد روسیه افزود: تحریم‌های اتخاذ شده از سوی آمریکا به معنی غیرممکن بودن همکاری اقتصادی و تجاری میان تهران و مسکو نیست.

وی ادامه داد: تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران شامل ما نمی‌شود و ما بر همین اساس روابط اقتصادی خود را قطع نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش خبرگزاری رویترز خبر از قرارداد نفتی ایران و روسیه به میزان 20 میلیارد دلار نفت در برابر کالا داده بود اما هنوز فهرست کالاها اعلام نشده است. آمریکا هشدار داده است که انجام چنین توافقی میان ایران و روسیه ممکن است باعث نقض برخی تحریم‌های یک جانبه شود. این در حالی است که بارها مقامات روسی اعلام کردند که تحریم‌های یک جانبه آمریکا شامل روسیه نشده و این کشور تنها از تحریم‌های اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه ایران پیروی می‌کند.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...