نسخه چاپی

چهره كنونی سیستان و بلوچستان، چهره واقعی این استان نیست

عکس خبري -چهره کنوني سيستان و بلوچستان، چهره واقعي اين استان نيست

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی رئیس‌جمهور كشورمان در جمع پرشور مردم زاهدان آغاز شد.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در جمع پرشور مردم زاهدان آغاز شد.
دکتر روحانی در ابتدای اظهاراتش در جمع مردم زاهدان گفت:‌ سیستان، سرزمین اسطوره‌های تاریخی و بلوچستان صاحب کهن‌ترین فرهنگ ایرانی است؛ سیستان و بلوچستانی که باید از نو شناخت .
**‌ چهره کنونی سیستان و بلوچستان، چهره واقعی این استان نیست
وی افزود: برخی فکر می‌کنند سیستان و بلوچستان یعنی محرومیت، سیستان و بلوچستان یعنی طوفان‌های شن. سیستان و بلوچستان یعنی استان ناامن. این چهره، چهره واقعی این استان بزرگ سرزمین ایران نیست.
رئیس جمهور ادامه داد:‌ سیستان و بلوچستان پاره تن ایران است، سیستان و بلوچستان، سرزمین ظرفیت‌های بزرگ معدنی تجاری، ترانزیتی، کشاورزی، آبزیان و سرزمین بسیار مهم برای توسعه‌های پیش رو خواهد بود.
دکتر روحانی تصریح کرد: سرزمین سیستان و بلوچستان گرچه به ظاهر ترکیبی از دو قوم و از دو آیین از یک دین می‌باشد اما سرزمین برادری، وحدت و هم زیستی و دوستی و محبت در طول تاریخ بوده است.
وی ادامه داد:‌ سیستان و بلوچستان اعم از قوم بلوچ یا سیستانی و اعم از پیروان اهل بیت یا پیروان اهل سنت همه و همه زیر پرچم ایران عزیز و اسلام عزیز هستیم، ما همه افتخار می‌کنیم که پیرو قرآن مجید و پیرو سنت پیامبر عظیم الشان اسلام و همه ما دوستدار خاندان رسالت و اهل بیت هستیم.
دکتر روحانی اضافه کرد:‌ اولین نکته درباره سیستان و بلوچستان، امنیت این سرزمین است، من از تمام مردم می‌خواهم از همه عزیزانی که در این استان زندگی می‌کنند که امنیت بر دوش شماست و برعهده شماست و نیروهای مسلح، کمک شما در ایجاد امنیت پایدار در این سرزمین خواهند بود.
**‌ تفاوتی بین اقوام و مذاهب وجود ندارد
رئیس قوه مجریه افزود: تمام اقوام، تمام طوایف، تمام مذاهب اعم از سنی و شیعه همه باید برای امنیت این سرزمین دست به دست هم بدهیم، ما همه تابع قانون اساسی هستیم، ما همه زیر پرچم رهبری معظم انقلاب هستیم، در این قانون اساسی بین اقوام تفاوتی وجود ندارد.
وی گفت: در این قانون اساسی بین مذاهب تفاوتی وجود ندارد، تمام مردم ایران زمین تحت لوای قانون اساسی از حقوق شهروندی برابر برخوردارند، ما در این کشور شهروند درجه دو نداریم، این کشور شایسته سالاری بر او حاکم است، هر چه شایسته‌تر مقامی برتر و بالاتر و مسئولیتی سنگین‌تر.
دکتر روحانی بیان کرد: من خوشحالم که در این استان هم معاون استاندار شیعه داریم هم معاون استاندار از اهل سنت، من خوشحالم که در این استان هم فرماندار شیعه داریم و هم فرماندار اهل سنت و خوشحالم که در این استان هم فرماندار از مردان داریم و هم فرماندار از زنان و بانوان داریم.
وی ادامه داد:‌ ما تفاوتی بین مذاهب و اقوام و جنسیت طبق قانون اساسی قایل نیستیم، شما مردم غیور استان زمانی که چند نفر از مرزداران و مرزبانان به ناروا و ظالمانه توسط یک گروهک به گروگان گرفته شدند، همه یک صدا بودید همه هم صدا بودید همه ندای واحد را داشتید ندای استقامت ندای مقاومت و ندای نپذیرفتن حرف زور.
وی گفت:‌ من سپاس مردم ایران را تقدیم شیعه و سنی علمای شیعه و سنی تمام ریش سفیدان و همه آن‌هایی که برای آزادی مرزبانان عزیز ما تلاش کردند تقدیم می‌کنم.
** سایه توسعه باید قدم به قدم در سراسر سیستان و بلوچستان پهن شود
دکتر روحانی افزود:‌ به غیر از امنیت، توسعه باید در این استان قدم به قدم سایه خود را در سراسر این استان پهن کند، ان شاءالله و به حول قوه الهی از شروع این سفر برای کشف و شناسایی معادن ذی‌قیمت مس و روی و قلع و طلا و آهن شروع و اقدام خواهد شد.
رئیس قوه مجریه ادامه داد: در منطقه شرق استان دولت بودجه‌ای همین امسال فعلا با 8 گروه شناسایی مقرر خواهد کرد برای شناسایی و استخراج از معادن ذی‌قیمت این استان که شما شاهد یک تحرک در زمینه هم معادن و هم صنایع معدنی در این استان خواهید بود.
**‌ گاز در سال 94 به زاهدان و خاش می‌رسد
وی اضافه کرد:‌ برای این مردم مسئله گازرسانی در این استان اهمیت ویژه‌ای دارد، گازرسانی از منطقه ایرانشهر به سمت زاهدان و خاش که ان شالله این گاز در همین دولت یازدهم البته تاکید من این است که این گاز در سال 94 هم به زاهدان و هم به خاش برسد ان شالله به حول قوه الهی و ان شالله در مرحله بعد این گاز از زاهدان به زابل و هم چنین از ایرانشهر به سمت چابهار خواهد بود.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...