نسخه چاپی

اعتیاد و بیماری‌های روانی دانش‌آموزان را تهدید می‌كند

مدیركل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: شیوع اعتیاد و بیماری های روانی آفات تهدید كننده دانش آموزان نوجوان و جامعه است.

به گزارش نما به نقل از مهر، علیرضا کمرئی عصر روز گذشته در مراسم اختتامیه سومین جشنواره نوجوان سالم شهرستانهای استان تهران که در فرهنگسرای ولاء شهر ری برگزار شد، اظهار داشت: سن نوجوانی زمان شکل گیری عادات و شخصیت دانش آموزان است که باید والدین به خواسته ها و نیازهای نوجوانان در این سن توجه ویژه داشته باشند و از آنها غافل نشوند.

وی افزود: این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بسیاری از سردرگمی ها و خلاهای موجود در دوران نوجوانی باعث تلاطم در ایام جوانی می شود.

این مسئول، ضمن اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از زمان دانش آموزان در مدرسه سپری می شود، عنوان کرد: می توان با یک برنامه ریزی دقیق در شکل گیری شخصیت نوجوان موثر بوده و دانش آموزانی توانمند تربیت کرد.

کمرئی ادامه داد: زمانی قادر خواهیم بود دانش آموز خوب تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم که تمام ابعاد وجودش را پرورش داده باشیم.

همچنین در این مراسم دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: اعتیاد سنتی، صنعتی و مدرن سه نوع اعتیادی است که نوجوانان با آن مواجه هستند.

احمد ربیع زاده، گروه دوستان را یکی از دریچه های ورود به اعتیاد دانست و افزود: خود برتر بینی، عقده های رفتاری اعتقادی و مسائل اجتماعی از جمله مواردی است که باعث گرایش نوجوان به اعتیاد می شود.

لازم به ذکر است که مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم شهرستانهای تهران، عصر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولین و تقدیر از برترینهای دانش آموز، والدین و فرهنگیان این دوره در فرهنگ سرا ولا شهرری برگزار شد.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...