نسخه چاپی

200 مسجد پذیرای دانشجویان معتكف در سال 93

مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز ثبت نام در مراسم اعتكاف دانشجویی از اول تا 20 اردیبهشت خبر داد و گفت: امسال 200 مسجد در دانشگاه‌های كل كشور میزبان دانشجویان ثبت نام‌كننده در مراسم اعتكاف هستند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین "سیدمحمد طاهری" از آغاز ثبت نام در مراسم اعتکاف دانشجویی از اول تا 20 اردیبهشت خبر داد و گفت: امسال 200 مسجد در دانشگاه‌های کل کشور میزبان دانشجویان ثبت نام‌کننده در مراسم اعتکاف هستند.
وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف موجب مصونیت نسل جوان از آفت‌های موجود می‌شود، اظهار داشت: مراسم پرفیض اعتکاف که از برکات نظام است فرصت خوبی را برای توسعه فرهنگ دینی و الهی در دانشگاه‌ها فراهم می‌کند، تا مسئولان بتوانند نشاط معنوی را در دانشگاه‌ها احیا کنند.
مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ستاد مرکزی اعتکاف را تشکیل داده‌ایم، گفت: دانشجویان برای دریافت جدیدترین خبرها و اطلاعات از اعتکاف دانشجویی سال 93 از اول اردیبهشت ماه می‌توانند به آدرس اینترنتی etekaf.nahad.ir مراجعه کنند.
حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اینکه دانشجویان فعال فرهنگی و اعضای تشکل‌ها، هیئات و کانون‌ها برای اجرای این مراسم در دانشگاه‌ها برای همکاری آماده‌اند، بیان داشت: لوح فشرده‌ای محتوی برنامه‌های مورد نیاز اعتکاف، شامل 100 کلیپ بلوتوث، پاورپوینت ادعیه، پوستر و تیزر ‌را به دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها ارسال کرده‌ایم.
وی افزود: سبدکتابی با محتوا و موضوعات دینی و مذهبی که مختص زمان اعتکاف است را به مساجد دانشگاه‌ها ارسال می‌کنیم تا دانشجویان بتوانند در زمان اعتکاف مطالعه داشته باشند.
مدیر امور فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: اعتکاف ویژه استادان نیز امسال هم‌چون سال‌های گذشته در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام طاهری اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با سخنرانان، خطبا و اساتید صاحب‌نام، برای سخنرانی در اعتکاف مساجد دانشگاه‌ها صورت گرفته‌ است و معاونان فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها در این برنامه عظیم فرهنگی و معنوی با ما همکاری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه محور فعالیت‌های قرآنی در اعتکاف حفظ سوره حجرات و تدبیر و تدبر در معنای آن است، ادامه داد: 20 بروشور صحیفه با محتوای معنوی تهیه کرده‌ایم و در زمان اعتکاف به مساجد دانشگاه ها خواهیم ارائه می‌کنیم.
مدیر امورفرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بالاترین میزان شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ثبت نام مراسم اعتکاف در دانشگاه تهران آغاز شده و بنا داریم دانشجویانی که در دانشگاه محل تحصیل‌شان برنامه اعتکاف ندارند، را با هماهنگی به دانشگاه‌های نزدیک بفرستیم.

۱۳۹۳/۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...