نسخه چاپی

سخنگوی جبهه پیروان در اولین نشست سال 93 چه گفت؟

عکس خبري -سخنگوي جبهه پيروان در اولين نشست سال 93 چه گفت؟

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اعلام اینكه راهبرد جبهه پیروان در سال 93 تدوین شده و باید عملیاتی شود، اظهار داشت: برخی از احزاب تقاضای خود را برای عضویت در جبهه اعلام كرده‌اند و پس از بررسی‌های انجام شده 3 تشكل به نام حزب فاطمیون، جمعیت اسلامی فرهنگیان و جمعیت جوانان متحد اسلامی به شورای مركزی این جبهه پیوستند.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در اولین نشست خود در سال 93 به تشریح مواضع جبهه متبوعش پیرامون مذاکرات هسته‌ای، انتخابات مجلس دهم، قطعنامه پارلمان اروپا و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت یازدهم پرداخت.
وی در ابتدا با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آن را نقشه راه و هدف‌گذاری استراتژیک برای مسئولان و آحاد جامعه عنوان کرد و با بیان این مطلب که جبهه پیروان به استقبال نامگذاری سالجاری رفته است، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی جبهه کمیته‌ای را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی با مدیریت احمد کریمی‌اصفهانی تشکیل داد که پس از نامگذاری سال 93 موضوع اقتصاد و فرهنگ نیز در این کمیته بررسی خواهد شد و نتایج را به نحو مقتضی اعلام خواهیم کرد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اعلام اینکه راهبرد جبهه پیروان در سال 93 تدوین شده و باید عملیاتی شود، اظهار داشت: برخی از احزاب تقاضای خود را برای عضویت در جبهه اعلام کرده‌اند و پس از بررسی‌های انجام شده 3 تشکل به نام حزب فاطمیون، جمعیت اسلامی فرهنگیان و جمعیت جوانان متحد اسلامی به شورای مرکزی این جبهه پیوستند.
سجادی اضافه کرد: از این رو تعداد اعضای عضو جبهه به 17 تشکل رسیده است. همچنین احزاب دیگر نیز درخواست‌های خود را برای عضویت اعلام کرده‌اند که هنوز درباره آنها تصمیم‌گیری صورت نگرفته است. آنچه که می‌توانم بگویم این است که جبهه وسیع‌تر می‌شود.
وی دیدار و گفت‌وگو با تشکل‌های عضو جبهه را یکی دیگر از راهبردهای جبهه متبوعش در دوره جدید به ریاست محمدرضا باهنر دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون با فرهنگیان، اصناف و بازار و ادوار مجلس جلسه گذاشته‌ایم و این دیدارها و جلسات خود را ادامه خواهیم داد چرا که یکی از راهبردهای ما تقویت احزاب عضو جبهه پیروان است.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری جبهه متبوعش را منادی وحدت در جریان اصولگرا خواند و با بیان این مطلب که ما پیش از این ملاقات‌هایی را با گروه‌های مرجع برای وحدت اصولگرایان انجام داده بودیم، اظهار داشت: جبهه پیروان به عنوان یک جبهه تأثیرگذار، قدیمی و با سابقه ارتباط ارگانیک و سنتی با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دارد.
سجادی اختلاف سلیقه در بین احزاب اصولگرا را طبیعی دانست و در عین حال گفت: معتقدیم با وجود این اختلاف سلیقه‌ها باید اصولگرایان انسجام خود را حفظ کنند و فرصت تاریخی که برای آنها به دست آمده را کفران نعمت نکنند و از آن حُسن استفاده کنند.
وی تأکید کرد: کلیات دیدار با جامعتین و سایر اصولگرایان از سوی جبهه به تصویب رسیده و ما جدول زمانبندی آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرد: جبهه پیروان در سال 93 بنا دارد در 25 استان که فعال است همایش‌هایی را برگزار کند.
سجادی با بیان اینکه از ما ایراد می‌گیرند که به لحاظ سنی معدل سنی اعضایتان بالا است، اضافه کرد: جامعه اسلامی دانشجویان یکی از تشکل‌های جوان جبهه پیروان شناخته می‌شود. ضمن اینکه ما در جامعه اسلامی کارمندان نیز بنا داریم نیروهای جوان را وارد شورای مرکزی کنیم؛ ضمن اینکه جمعیت جوانان نیز به عنوان یکی از اعضای جدید به جبهه پیوسته است.
وی در ادامه با بیان اینکه جبهه پیروان از دولت یازدهم، مذاکرات و سیاست‌های اقتصادی حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: البته حمایت‌های ما بدون قید و شرط و نامحدود نیست. از این رو اگر در بعضی از خط مشی‌ها و روش‌ها مغایرتی با سیاست‌های کلی نظام ببینیم نظر و انتقاد خود را دلسوزانه، منصفانه و همراه با پیشنهاد از طریق نامه‌های محرمانه، معمولی و یا در قالب مصاحبه اعلام می‌کنیم.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه جبهه متبوعش نسبت به برخی از عملکردهای دولت انتقاد دارد، ادامه داد: رئیس‌جمهور گفته بود ما از نیروهای شایسته و کسانی که معتقد به نظام هستند و جدا از گرایشات حزبی استفاده می‌کنیم اما با این حال نسبت به برخی از انتصابات در وزارت علوم و بعضی از دانشگاه‌ها انتقاد داریم و معتقدیم انتصاب افراد رادیکال و افراطی که چسبندگی حزبی و افراطی دارند مناسب نیست و باید از نیروهای نظام استفاده شود.
سجادی در ادامه به انتقاد جبهه متبوعش از قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و تأکید کرد: اعضای این پارلمان با چه درصدی از آراء انتخاب شدند با 43 درصد انتخاب شدند ضمن اینکه حرف‌های پارلمان اروپا در خود اروپا هم خریدار ندارد. با این حال در کشور ما دخالت می‌کنند. اصلا امور داخلی ما چه ربطی به آنها دارد.
وی گفت: قطعنامه اتحادیه اروپا بی‌اهمیت و فاقد ضمانت اجرایی است.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین به اهمیت سیاست‌های فرهنگی اشاره کرد و نقش مسئولان و دستگاه‌هایی همچون وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، علوم، صداوسیما و دانشگاه‌ها را در جهت سیاست‌های فرهنگی مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید خدشه‌ای به گفتمان انقلاب و سیاست‌های فرهنگی وارد شود و مواضع و نقدهای ما هم برگرفته از تخریب نیست بلکه قصدمان اصلاح است.
سجادی در ادامه با بیان اینکه جبهه پیروان خط امام و رهبری از مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت می‌کند، گفت: این تیم متشکل از دیپلمات‌های پرسابقه، کارآمد، هوشمند و با انگیزه بالایی است و افرادی که در این تیم حضور دارند، کسانی هستند که از تجربه متراکم دیپلماسی و علمی برخوردار هستند و زبان طرف مقابل را می‌دانند و سیاست‌های نظام را برای آنها تشریح می‌کنند. به همین جهت ما از این تیم حمایت و برای توفیق آنان دعا می‌کنیم.
وی در عین حال اظهار داشت: از تیم مذاکره کننده هسته‌ای انتظار داریم در مقابل روحیه استکباری و زیاده‌خواهی طرف مقابل به ویژه مقامات آمریکایی بایستند و با صلابت گفتمان انقلاب اسلامی را حفظ کنند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما به خاطر فشارها و یا تحریم‌ها سر میز مذاکره ننشستیم و برایمان عزت و رسیدن به منافع کشور مهم است و همچنین نقض تعهد هم نکرده و نمی‌کنیم.
سجادی به انتقاد از برخورد آمریکا با نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل متحد پرداخت و ابوطالبی را یکی از دیپلمات‌های باسابقه برشمرد و با بیان اینکه وی پیش از این سفرهایی را به آمریکا داشت و در چند کشور به عنوان سفیر فعالیت کرد، گفت: سازمان ملل در خاک آمریکا قرار دارد اما این دلیل نمی‌شود که آمریکا نسبت به نماینده ایران اشکال‌تراشی کند.
وی با بیان اینکه بنده سابقه وزارت امورخارجه داشتم و حقوقم را همچنان از این وزارتخانه دریافت می‌کنم خاطرنشان کرد: سازمان ملل با دولت آمریکا توافقنامه‌ای را امضا کرده بود که براساس آن توافقنامه دولت آمریکا نباید مانعی را برای ورود سفرای کشورها به سازمان ملل ایجاد کند و به نظر من این اولین سفیری است که آمریکا با آن مخالفت کرده و مانع حضورش در این کشور شده است.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه باید ایران از سازمان ملل شکایت کند، اظهار داشت: خانم افخم در همین زمینه مطالبی را بیان کرده بود. به نظرم باید ایران از سازمان ملل شکایت کند چرا که اقدام آنها چیز کوچکی نیست و باید حقوق ایران همچنان محفوظ بماند.
سجادی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و مواضع جبهه پیروان در این باره توضیح داد: سیاست دولت در مورد یارانه‌ها هماهنگ با مواضع مجلس است و این مردم هستند که تشخیص می‌دهند یارانه بگیرند یا نگیرند و در نهایت آمار مشخص می‌کند چه تعدادی انصراف داده‌اند.
وی خطاب به مسئولان دولتی و رسانه‌ها گفت: باید بگونه‌ای جهت‌گیری کنید که این موضوع برداشت نشود افرادی که یارانه می‌گیرند فقیر هستند. این اقدام با روحیه مردم سازگاری ندارد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: همچنین سرک کشیدن به حساب مردم آثار منفی دارد و مسئولان ما باید به مردم اعتماد کنند و این جور اظهارنظرها پیرامون سرک کشیدن به حساب‌های مردم پیام‌های خوبی ندارد. همچنین به نظرم نوع تبلیغ از سوی دولت باید حساب‌شده‌تر باشد.
سجادی در خصوص نحوه ورود جبهه پیروان خط امام و رهبری به انتخابات مجلس دهم و اینکه این جبهه چه زمانی وارد سازوکار انتخابات خواهد شد؟ گفت: 2 سال و نیم به انتخابات مانده یعنی در انتهای سال 94 انتخابات مجلس با خبرگان برگزار خواهد شد و الان خیلی زود است که فضا را انتخاباتی کنیم. اگر فضا انتخاباتی شود، تحرک مسئولین به هدر می‌رود و افکار متوجه قضیه‌ای می‌شود که اصلا فوریتی ندارد بنابراین جبهه پیروان ورود به انتخابات را در حال حاضر اقدامی غیرضروری می‌داند. البته ممکن است احزاب در درون خود بحث کنند اما فعالیت انتخاباتی بسیار زود است و آن را مفید نمی‌دانیم.
خبرنگاری از وی در خصوص دیدار جبهه اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان با محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان پرسید که سجادی پاسخ داد: این دیداری نوروزی بود و مهندس باهنر به عنوان یک شخصیت تأثیرگذار در مجلس شناخته می‌شود و رئیس جبهه پیروان نیز است. از این رو برخی از تشکل‌ها با وی دیدار می‌کنند و این احتمال هم می‌رود که در آینده دیدارهایی انجام شود.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص نشست حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی با اصولگرایان گفت: وی برای انسجام اصولگرایان حسن‌نیت دارد به همین جهت برخی از شخصیت‌ها را دعوت می‌کند. من از یکی از این شخصیت‌ها شنیدم که این نشست‌ها حقیقی است و تشکیلاتی دعوت نمی‌شوند و بنده هم جزو دعوت‌شدگان نبودم و از متن جلسه اطلاعی ندارم بهتر است این موضوع را از شخص آقای تقوی بپرسید.
سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که فعالیت انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: دولت احمدی‌نژاد نکات مثبت و منفی داشت و وی بر گرفته از یک تفکر و اندیشه بود و این تفکر با اصولگرایی تطابق نداشت.
وی با بیان اینکه این تفکر دیگر در آینده فضای سیاسی جایگاهی ندارد، افزود: به اعتقاد بنده این تفکر تمام شده تلقی می‌شود و در کل نظام جایگاهی ندارد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درباره اینکه آیا جبهه پایداری را در دایره احمدی‌نژاد می‌دانید؟ اظهار داشت: آنها مرام‌نامه خود را به تصویب رساندند و این مرام‌نامه مواضع این تشکل سیاسی را روشن می‌کند اما فکر نمی‌کنم که جبهه پایداری تفکرش با احمدی‌نژاد منطبق باشد. اظهارات سخنگوی این جبهه هم این را نشان می‌دهد.
سجادی درباره اینکه آیا در انتخابات آینده مجلس جامعتین هم همچنان محوریت اصولگرایان را بر عهده خواهند گرفت، اضافه کرد: جامعتین به عنوان گروه‌های مرجع اصولگرا شناخته می‌شوند از این رو اصولگرایان به مواضع آنها (حضرات آیات محمد یزدی و مهدوی‌کنی) نگاه می‌کند. به همین جهت و همچنان مرجع سیاسی اصولگرایان را بر عهده دارد.
وی موضع‌گیری جامعتین را ذیل منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: گروه‌های مرجع جامعتین شناخته می‌شوند و مواضع آنها برای ما مهم است.

۱۳۹۳/۱/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...