نسخه چاپی

كدام نمایندگان از پاسخ های وزیر نفت قانع شدند؟

عکس خبري -کدام نمايندگان از پاسخ هاي وزير نفت قانع شدند؟

سه نماینده تهران كه از وزیر نفت درباره اظهارات خلاف واقع وی سوال كرده بودند، پس از اصلاح این سخنان از سوی بیژن زنگنه، اعلام كردند كه قانع شده‌اند.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سوال ملی حجت‌الاسلام حمید رسایی، علی اصغر زارعی و روح الله حسینیان نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بیژن زنگنه وزیر نفت، در جلسه علنی صبح امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت.
سوال کنندگان از وزیر پرسیده بودند که دلیل اظهارات خلاف واقع که سیاه نمایی مطلب می‌باشد، چیست؟ این سوال در جلسه پنجم آذرماه 1392 با حضور نمایندگان سوال کننده و وزیر نفت و معاونین وی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه نمایندگان سوال کننده معتقد بودند که بیژن زنگنه با سخنرانی عمومی در سالن اجتماعات باشگاه نفت گفته است که آقای روحانی رئیس جمهور به من گفته، "یکی از وزرای پیشین نزد من آمد و گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم یک مقدار پول از آنها گرفتم و به ایران آوردم" آقای روحانی گفتند وقتی این وزیر رفت من نشستم گریه کردم که چرا وضع کشور باید به گونه‌ای باشد که وزیر ما برود از شیخ اماراتی خواهش کند تا 4 قران پول به ما بدهند.
سوال کنندگان در این جلسه گفته بودندکه این سخنان فضاسازی و سیاه نمایی مقدماتی است و از آنجا که زنگنه تا کنون سه بار به استعفا تهدید کرده لذا این بحث‌ها برای موجه جلوه دادن استعفا که بیشتر از ضعف مدیریت است، می‌باشد.
در این جلسه وزیر هم گفته بود که من تصمیمی برای استعفا نداشته ام و آقای روحانی هم این مطلب را به شخص بنده بلکه در جلسه هیئت دولت مطرح کرده و نگفته بود که پول قرض شده بود بلکه این پول خودمان بوده که با هواپیما آورده‌اند.
در پایان این جلسه نیز سوال کنندگان از پاسخ ‌های وزیر قانع نشده‌اند و این سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شده بود.
در این جلسه حمید رسایی به نمایندگی از سوال کنندگان، سخنانی را مطرح کرد و وزیر هم پاسخ هایی به این سوالات داد. در نهایت حمید رسایی گفت: به این دلیل که آقای زنگنه پشت تریبون مجلس صحبت های خود را اصلاح کرد و توضیحات به اطلاع مردم و غربی‌ها رسید، قانع شده‌ام و نیازی به رأی‌گیری نیست.
پس از این اعلام حمید رسایی نمایندگان مجلس که تا پیش از طرح سوال طی اخطارهایی مخالف مطرح شدن چنین موضوعی در صحن علنی بودند به یک باره تغییر موضع دادند و از هیئت رئیسه خواستند که این سوال را به رأی نمایندگان مجلس بگذارد اما نمایندگان سوال کننده بر قانع شدن خود اصرار داشتند و گویا این موضوع ناراحتی و حتی عصبانیت برخی نمایندگان را در پی داشت.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...