نسخه چاپی

در آستانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها ؛

برنج وارداتی هم گران شد

دولت در حالی از تثبیت قیمت‌ها و تدابیر لازم برای تامین كالاهای اساسی به منظور اجرای مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها خبر می‌دهد كه به دلیل نبود نظارت كافی، قیمت برنج وارداتی افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، در آستانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی که انتظار می‌رود، دولت به دنبال تثبیت قیمت‌ها و کاهش تورم باشد، اما مشاهدات خبرنگار ما از بازار کالاهای اساسی نشان می‌دهد که قیمت برنج وارداتی که پیش از عید به قیمت عمده ‌فروشی 3300 تا 3400 تومان بوده، در حال حاضر با افزایش به ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان رسیده است.

یکی از مغازه‌داران عمده فروشی در این راستا می‌گوید: قبل از عید فکر می‌کردیم که قیمت‌ها به خصوص برنج ثبات خود را برای امسال نیز حفظ کند و افزایش نیابد، اما در حال حاضر با افزایش هر کیلوگرم 300 تا 400 تومان بستگی به نوع و مرغوبیت برنج وارداتی افزایش یافته است.

وی تاکید می‌کند:‌ اکنون هر کیلوگرم برنج وارداتی به قیمت عمده 3700 تا 3800 تومان خرید و فروش می‌شود.

یکی دیگر از مغازه‌داران در این راستا علت افزایش برنج وارداتی را کمبود نظارت عنوان می‌کند و می‌افزاید: تجار عنوان می‌کنند که در سال جدید تعرفه گمرکی برنج تغییر کرده و افزایش یافته است.

این فرد عنوان می‌کند: البته معلوم نیست که با توجه به روزهای کاری سال جدید آیا برنجی به کشور وارد شده است، یا اینکه همان برنج‌های سال گذشته را با قیمت‌های جدید در بازار عرضه می‌کنند.

فرد میانسال دیگری که صاحب یک عمده فروشی مواد غذایی است، بیان می‌کند: معمولا بهانه افزایش تعرفه واردات کالاهای اساسی، ورود برنج‌های داخلی به بازار است اما 5 ماه دیگر برنج‌های داخل به دست می‌آید.

وی می‌گوید: برنج‌های وارداتی اکنون سر سفرهای بیشتر مردم است و افزایش هزینه برای مردم با توجه به وعده‌های دولت برای کاهش تورم و تثبت قیمت‌ها قابل قبول نیست و نظارتی هم وجود ندارد.

پیش از این رئیس امور تولید و بازرگانی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور از تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها برای اجرای مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها در دو گروه کالایی خبر داده است.

۱۳۹۳/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...