نسخه چاپی

سیاست نخ‌نمای اصلاح‌طلبان در موضع‌گیری انتخاباتی

دبیركل جامعه نمایندگان ادوار با اشاره به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان پیرامون انتخابات آتی، گفت: این گفته‌ها سیاست نخ نما شده پس از انقلاب است كه معمولا از یك سال و نیم قبل از برگزاری انتخابات آغاز می‌شود.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محسن کوهکن" با اشاره به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه اگر در انتخابات آینده مجلس رد صلاحیت شویم موضع گیری خواهیم کرد، اظهار داشت: این گفته‌ها سیاست نخ نما شده پس از انقلاب است که معمولا از یک سال و نیم قبل از برگزاری انتخابات آغاز می‌شود اما این که فرد یا افرادی از دو سال قبل برنامه انتخابات را شروع کنند پیداست که یک برنامه‌ریزی دارند.
وی با بیان این که سابقه نشان داده است طیف اصلاح‌طلبان هرگز حاضر به مناظره نبوده‌اند، افزود: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه اجرای انتخابات دست دولت است که در قالب هیئت اجرایی رد یا تایید صلاحیت می‌کند.
کوهکن ادامه داد: شورای نگهبان نیز طبق قانون این وظیفه را دارد، اما سوابق گذشته نشان داده است که تایید یا رد شدگان از همه سلایق سیاسی بوده‌اند.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: کسانی که به دنبال فضاسازی علیه شورای نگهبان هستند این گونه وانمود می‌کنند که تصمیمات این شورا یک تصمیم سیاسی و مجموعه‌ای علیه یک تفکر است، بنابراین با این گفته‌ها می‌خواهند از این برنامه استفاده کنند.
کوهکن بیان داشت: برخی از اعضای این طیف به دنبال این هستند که فضای فشار در جامعه را همانند آن چه که در مجلس ششم و دوم خرداد 76 به وجود آمد بیافرینند، که به طور قطع این اظهارات یا از سر بی‌اطلاعی است و یا خروجی یک تصمیم گیری محفلی از ناحیه اصلاح طلبان است.
دبیر کل جامعه نمایندگان ادوار با اشاره به این که شورای نگهبان و قانون مقابل این گونه اظهارات قرار دارد، گفت: این شورا باید دلیل رد صلاحیت شدگان را برای آنان روشن کرده و در صورت تقاضای آنان برای عمومی شدن این دلایل عمل کند.
کوهکن اظهار داشت: در کشوری که هر دو سال یک بار انتخابات برگزار می‌شود، قاعده قانونی بازی را بپذیریم، در جریان انتخابات اینگونه وانمود نشود که دولت هیچکاره بوده و تمام مسئولیت‌ها بر دوش شورای نگهبان است.
نائب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: موضع‌گیری اصلاح‌طلبان در صورت رد صلاحیت سیاست نخ‌نمایی کهنه‌ای است، چرا که دو سال مانده بحث انتخابات و جریان برنده آن را آغاز کرده‌اند که این حکایت از یک برنامه‌ریزی دارد.
وی با بیان اینکه هرکسی که از هم‌اکنون در اذهان عمومی فضای آرام انتخابات آتی را بر هم می‌زند، خائن به مردم است، گفت: آقایان اصلاح‌طلب بدانند دوم خرداد76 و مجلس ششم در فضای آرام محقق شد، بنابراین فضای انتخاباتی بدون دغدغه درست کردن برای مردم (انتخابات 88) آغاز به کار شود.
دبیرکل جامعه نمایندگان ادوار ضمن توصیه‌ای به دوستان اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: نظام ما حزبی نیست که مجموعه‌ای از سلایق به دور هم جمع شده و صرفا برای رای نیاوردن کاندیدای رقیب تلاش کنند؛ ما قواعد اخلاقی و قانونی داریم که این به معنای سکوت رد صلاحیت‌شدگان نیست.

۱۳۹۳/۱/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...