نسخه چاپی

بیشترین تغییرات با بولدوزر فرجی دانا

مشاور وزیر و مدیر كل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: به دنبال آن هستیم تا تغییرات كمتری در حوزه رؤسای دانشگاه‌ها داشته باشیم.

به گزارش نما ، به نقل از خبرگزاری دانشجو، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: به دنبال آن هستیم تا تغییرات کمتری در حوزه رؤسای دانشگاه‌ها داشته باشیم.
عبدالحسین فریدون در مراسم معرفی رئیس دانشگاه مازندران گفت: اعتقاد ما در وزارت علوم این است که مدیریت دانشگاه‌ها باید دارای ثبات کامل و پایدار باشند چون کار ما کار علمی است و کار علمی کاری نیست که بخواهد با سیاست دست و پنجه نرم کند و با تغییر وزیر ساختارها نیز تغییر کند.
فریدون با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا تغییرات کمتری در حوزه رؤسای دانشگاه‌ها داشته باشیم، افزود: تلاش‌های فراوانی شده تا قانون هیئت امنا حاکم شود و این قانون سبب می‌شود تا دانشگاه‌ها کمتر دچار نوسانات شوند.
وی افزود: باید وابستگی دانشگاه‌ها را به افراد و گروه‌های غیردانشگاهی کم کنیم و قوانین را اصلاح کنیم تا بتوانیم مدیریت مشارکتی را با حضور افراد شایسته شکل بدهیم.
این اظهارات در حالی از سوی مدیر کل وزارتی دفتر علوم عنوان شده که اولاً حدود 40 رئیس دانشگاه طی چند ماه اخیر و بدون کمترین ارزیابی علمی یا مدیریتی و صرفاً به خاطر تمکین از مطامع مافیای افراطیون و فتنه‌گران درخارج از وزارت علوم برکنار شده‌اند و ثانیاً دانشگاهیان و اساتید کوچک‌ترین نقشی در این مدیریت به اصطلاح‌ «مشارکتی» نداشته‌اند، الا اینکه فرض کنیم بقایای حزب منحله مشارکت در حال بازسازی رویکردهای افراطی دوره اصلاحات هستند. در همین حال دانشگاه تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه تهران پس از 2 ماه همچنان فاقد رئیس است و از سوی سرپرست اداره می‌شود.
فرجی‌دانا وزیر علوم با وجود نداشتن گزینه‌ای شایسته برای مدیریت دانشگاه تهران، صرفاً به خاطر راضی کردن افراطیون، اقدام به برکناری دکتر فرهاد رهبر کرد و تازه یک ماه بعد بود که وزارت علوم مدعی شد می‌خواهد شورای مشورتی از برخی اساتید تشکیل داده و رئیس دانشگاه تهران را معلوم کند. البته نه هویت و نحوه گلچین کردن این شورای مشورتی معلوم است و نه اینکه برکناری بلادلیل رئیس موفق دانشگاه تهران بدون اخذ ارزیابی اساتید دانشگاه تهران، توسط کدام باند مخفی انجام شده است؟

۱۳۹۳/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...