نسخه چاپی

ویلاهایی كه مثل قارچ در مازندران سبز می شوند

رئیس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: ویلاسازی‌هایی كه همچون قارچ گونه در حال گسترش است، نگران كننده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مجتبی محمودی، منطقه مازندران، اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی شالیزاری از نگرانی‌هایی است که متاسفانه طی چند سال اخیر در استان با آن مواجه هستیم. خوشبختانه قوه قضایه طی ۲ سال اخیر توانسته جلوی این معضل را بگیرد.

وی افزود: به صرفه نبودن تولید در بخش کشاورزی و افزایش هزینه‌های بخش کشاورزی از جمله مسایلی است که کشاورزان را بیشتر به تغییر کاربری ترغیب می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران تصریح کرد: تغییر کاربری در سیستم کشاورزی زیاد نگران کننده نیست، آنچه که نگرانی‌ها را افزایش داده تغییر کاربری اراضی کشاورزی و اراضی مرتعی برای ویلاسازی است که روز به روز در حال افزایش است.

محمودی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشت برنج مصرف بالای آب و محدودیت‌های منابع آبی وجود دارد، کشاورزان ترجیح می‌دهند محصولی را کشت کنند که نیاز کمتری به مصرف آب داشته باشد، بنابراین زمین‌های خود را از شالیزاری به باغ‌ها تغییر کاربری می‌دهند. در برخی از موارد تغییر کاربری به نفع اکوسیستم است که نگرانی به دنبال ندارد.

۱۳۹۳/۲/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...