نسخه چاپی

بهترین مربی ایرانی باشگاهی كه فكرش را نمی كنید

در رده‌بندی سایت مربیان جهان كه دوشنبه اعلام شد، افشین قطبی كه هدایت تیم ژاپنی شمیزو اس‌پولس را برعهده دارد، 3146 امتیاز كسب كرد و از رده 202 به رده 201 یك پله صعود كرد.

به گزارش نما به نقل از فیفا دی، وی کماکان عنوان بهترین مربی باشگاهی ایرانی را همچنان در اختیار دارد.

در رده دوم امیر قلعه‌نویی از رده 235 به رده 241 با 6 پله سقوط روبه‌رو شد. مربی استقلالی‌ها برای این منظور 2629 امتیاز کسب کرد تا همچنان عنوان دومین مربی برتر ایرانی محسوب شود.

در رده سوم حسین فرکی جای گرفت. این مربی که تیم فولاد اهواز را امسال به مقام قهرمانی رساند،‌ از رده 500 تا 381 یعنی 119 پله صعود کرد. مهاجم ایران در جام جهانی 1978 برای این منظور 1724 امتیاز کسب کرد.

در رده‌بندی کلی مربیان جهان خرادو مارتینو، مربی آرژانتینی بارسلونا کماکان عنوان بهترین مربی جهان را در حفظ کرد. وی که اکنون با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده، 17273 امتیاز کسب کرد.

پس از او هموطنش یعنی دیگو سیمئونه که هدایت تیم اتلتیکومادرید اسپانیا را برعهده دارد، با 16326 امتیاز کماکان در رده دوم باقی ماند.

پله سوم از آن کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی رئال مادرید با 15787 امتیاز سوم شد. در این گزینش پپ گواردیولا(بایرن مونیخ)، ژوزه مورینیو (چلسی)، خورخه خسوس (بنفیکا)‌، یورگن کلوپ (بورسیادورتموند)،‌ رافائل بنیتس (ناپولی)، آرسن ونگر (آرسنال) و لوران بلان (پاری‌سن‌ژرمن) در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند.

۱۳۹۳/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...