نسخه چاپی

آمادگی ایران برای همكاری با سرمایه گذاران چینی

بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با سرمایه گذاران چینی در همایشی كه به ابتكار سفارت ایران در چین هماهنگ شده بود ، فضای كلان سرمایه گذاری در ایران را به سرمایه گذاران چینی تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی وفنی ایران ، علیشیری گفت : اقتصاد ایران در شرایط کنونی در حال گذر بزرگ به یک تحول اقتصادی است و در بخشهای مختلف اقتصادی اصلاحات ساختاری عمیق در حال وقوع است .
وی در عین حال بر آمادگی ایران برای همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران چینی و پذیرش سرمایه های آنها تحت قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف تاکید کرد .
رییس کل سازمان سرمایه گذاری در ادامه ضمن تشریح قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، فرصتها و مزایای سرمایه گذاری در ایران به ویژه در حوزه های بازار سرمایه و واگذاری بنگاه های دولتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی را تشریح و تسهیلاتی که از سوی صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران خارجی ارایه خواهد شد را تبیین نمود.
وی در ادامه با اشاره به راههای گسترش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در دو کشور تصریح کرد : آماده هستیم فهرستی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی که مطالعات امکان سنجی و اقتصادی آنها به انجام رسیده است را به شرکتهای چینی جهت سرمایه‌گذاری ارائه نماییم.

۱۳۹۳/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...