نسخه چاپی

25 گوسفند در طارم طعمه پلنگ شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: چندی پیش پلنگی همراه با دو توله اش 25 راس گوسفند یك دامدار را نزدیك روستای ˈ گیلانكشهˈ دریدند و صاحب گله با وجود داشتن اسلحه شكاری، نظاره گر شكار و شكارچی بود.

به گزارش نما، سیدرضا معافی مدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تقدیر از این اقدام دامدار در چنین لحظات سخت و دلهره آور افزود: این دامدار که وضع مالی مناسبی نیز ندارد با دریافت وام بانکی این تعداد گوسفند را خریده بود تا بلکه در آینده از محل فروش این گله گذران زندگی کرده و سرپناهی نیز برای خود دست و پا کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: کار این دامدار به جهت ترحم به پلنگ و دو توله اش در آن لحظات حساس شایسته تقدیر است و کارشناسان این اداره کل از محل وقوع حادثه بازدید و با یافتن نشانه های حمله پلنگ به دام های این مرد روستایی، گزارش مستند خود را ارایه کرده اند.

امجد باقریوی اظهار کرد: فرم تعیین میزان خسارت وارده به این دامدار طبیعت دوست، بر اساس گزارش ارایه شده تنظیم و به دفتر حقوقی سازمان مرکزی ارسال شده و منتظر اعلام نظر نهایی هستیم.

وی حیوانات وحشی درحال انقراض را نیاز به مراقبت دانست و از افراد خواست با خودداری از تهدید این حیوانات برای جبران خسارت وارده ، حتما دام های خود را بیمه کنند.

روستای ˈگیلانکشهˈ در 20 کیلومتری شهر آببر مرکز شهرستان طارم واقع است.

۱۳۹۳/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...