نسخه چاپی

احتمال حضور ۱۴ هزار عراقی مقیم ایران در انتخابات

سفیر عراق در تهران با اشاره به احتمال مشاركت ۱۳ تا ۱۴ هزار عراقی مقیم كشورمان در این دوره از انتخابات پارلمانی عراق اظهار داشت كه همكاری مسئولان ایرانی در روند برگزاری انتخابات عالی بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد مجید شیخ سفیر عراق در تهران در جمع خبرنگاران گفت: تجربه دموکراتیک عراق طی سال‌هایی که پس از سقوط رژیم سابق تاکنون تجربه‌ای خوب بوده و تصریح کرد: ملت عراق برای حفاظت از دموکراسی در این انتخابات حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در پیشرفت عراق دارند انتخابات را تجربه دموکراسی و آزادی در کشور دانست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست‌خارجی خبرگزاری فارس، درباره تعداد رای‌دهندگان عراقی در ایران اظهار داشت: این عدد بین 13 تا 14 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این آزادی واقعی است که عراقی‌ها خودشان بتوانند اعضای پارلمان و اعضای دولت را انتخاب کنند و این ملت عراق است که حکومت آینده را انتخاب می‌کنند.

مجیدشیخ در ادامه پیش‌بینی کرد: میزان مشارکت عراقی‌ها در این انتخابات بیشتر از دوره‌های گذشته باشد.

وی همچنین همکاری مسئولان ایرانی را در زمینه برگزاری انتخابات عالی توصیف کرد و گفت: ایرانی‌ها در همه زمینه‌ها همکاری خوبی داشتند چه در زمینه ایجاد محلی برای برگزاری انتخابات، همکاری با کمیساریای عالی انتخابات، اجازه ورود امکانات لجستیکی برای برگزاری انتخابات و... همکاری لازم را داشتند و هیچ مشکلی نبوده است.

محمدمجید شیخ سفیر عراق در ایران ساعتی قبل رای خود را در شعبه اخذ رای دولت‌آباد شهر ری به صندوق انداخت.

امروز یکشنبه سومین دوره انتخابات پارلمانی عراق در 11 شهر ایران از جمله 3 شعبه اخذ رای در تهران برگزار می‌شود. این دوره از انتخابات عراق 30 آوریل 10 اردیبهشت‌ماه در عراق برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...