نسخه چاپی

كلاهبرداری این بار با كفن!

سارق حرفه‌ای با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی زنان مسن دست به سرقت‌های سریالی طلا و جواهرات‌شان می‌زد. این مرد در حالی كه ادعا می‌كرد كفنی از كربلا آورده است، طلاهای زنان را درون آن می‌ریخت و در یك فرصت مناسب دست به سرقت بخشی از آن طلاها می‌زد. وی كه در مشهد دستگیر شده بود با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شد و در تهران دست به جیب‌بری 42 میلیون تومانی زد.

به گزارش نما به نقل از فرهیختگان، چندی پیش زن میانسالی به پلیس مشهد مراجعه کرد و از سارقی که با استفاده از یک کفن دست به سرقت زده بود، شکایت کرد.

این زن در شکایت خود به ماموران پلیس گفت: امروز صبح وقتی برای زیارت به حرم امام رضا (ع) رفتم با مردی آشنا شدم. این مرد ظاهر موجهی داشت و نشان می‌داد که مرد خوبی است. او ادعا کرد خادم حرم امام رضا(ع) است و در این حرم شفا گرفته است.

شاکی ادامه داد آنقدر تحت تاثیر چرب‌زبانی‌های آن مرد قرار گرفته بودم که اصلا باور نمی‌کردم قصد کلاهبرداری داشته باشد، وقتی خام حرف‌ها و ادعاهای دروغ او شدم، او یک کفن سفید رنگ و تمیز را از کیف خود در آورد و گفت که این کفن را از کربلا آورده است و کفن قابلیت این را دارد که هر بیماری را شفا بدهد. من هم حرفش را باور کردم و از او خواستم با این کفن بیماری مرا شفا دهد و برای زندگی‌ام برکت بیاورد. آن مرد گفت اگر می‌خواهم خداوند به پول‌هایم برکت دهد هرچه طلا و پول دارم درون این کفن بگذارم تا او دعای مخصوصش را بخواند و سپس طلاها را به من پس بدهد. من هم همه طلاها و پول‌هایم را درون کفن ریختم و او به من گفت که چشم‌هایم را ببندم و در دلم دعا بخوانم. من هم چشم‌هایم را بستم و بعد از دعا آن مرد طلاهایم را پس داد و رفت. اما زمانی‌که به خانه رفتم متوجه شدم که بخشی از طلاها و پول‌هایم نیست. تازه آن زمان بود که پی به کلاهبرداری آن مرد شیاد بردم و به کلانتری آمدم تا از او شکایت کنم.

افزایش تعداد مالباختگان

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت و کارآگاهان تلاش خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند. در حالی که تجسس‌ها برای دستگیری متهم ادامه داشت زنان مسن دیگری به کلانتری مراجعه کردند و شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند که در تمام آنها مرد کلاهبردار با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی از زنان زائر حرم رضوی کلاهبرداری و سرقت می‌کرده است.

بازداشت متهم در مشهد

در ادامه تجسس‌های پلیسی کارآگاهان با کمک مالباختگان موفق به انجام چهره‌نگاری از مرد کلاهبردار شدند. با به‌دست آمدن تصاویر متهم کارآگاهان متوجه شدند او از متهمان سابقه‌داری است که به تازگی از زندان آزاد شده است. همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با شناسایی متهم در مخفیگاهش وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

اعتراف به سرقت با کفن

با دستگیری متهم و انتقال او به اداره آگاهی وی بلافاصله تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفت. متهم که ادعا می‌کرد بیگناه است و به اشتباه دستگیرشده در مواجهه با مالباختگان به جرم خود اعتراف کرد. وی تاکید کرد که با سوءاستفاده از احساسات مذهبی‌ مال‌باختگان بخشی از دارایی آنها را می‌دزدیده.

آزادی با وثیقه و سرقت در تهران

با اعتراف این متهم وی با قرار قانونی روانه زندان شد اما با گذاشتن وثیقه توانست از زندان آزاد شود. این تبهکار پس از آزادی از زندان به تهران آمد و این‌بار در تهران دست به سرقت و جیب‌بری زد. متهم پس از سه روز در تهران و در حالی که قصد سرقت کیف یک زن را داشت، بازداشت شد. با دستگیر شدن او مشخص شد که وی سارق حرفه‌ای است که با گذاشتن وثیقه در مشهد از زندان آزاد شده و به تهران آمده است. این مرد طی سه روز از طریق جیب‌بری و کیف‌زنی توانسته بود 40 میلیون تومان پول به جیب بزند.

بخشوده، بازپرس شعبه اول دادسرای بعثت درخصوص این پرونده به خبرنگار فرهیختگان گفت: متهم از ابتدا سارق لوازم خودرو بود و بعد از مدتی شیوه سرقت‌های خود را در مشهد تغییر داده بود. در حال حاضر وی از سوی ماموران تهران بازداشت شده و تحقیقات از او و شناسایی مالباختگان پرونده‌اش ادامه دارد.

۱۳۹۳/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...