نسخه چاپی

هدفمندی یارانه ها مردم ایران را فقیرتر كرد

عکس خبري -هدفمندي يارانه ها مردم ايران را فقيرتر کرد

اخرین اطلاعاتی كه از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها منتشر شده، نشان می دهد كه مردم ایران پس از اجرای این طرح فقیرتر شده اند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، میزان قدرت خرید خانوارهای ایرانی طی دوره اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها به میزان 1.5 درصد کاهش یافته است. طی اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها قیمت حامل های انرژی 500 درصد افزایش داشته است. بررسی هایی که وزارت مسکن و شهرسازی برای اجرای طرح های مسکن انجام داده نشان می دهد قدرت اقتصادی خانواده ها طی دوره نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه ها 25 درصد کاهش داشته است. حتی پیش از این از هر 100 خانواده ای که وارد بازار مسکن می شدند، حداقل 60 خانوار به سمت مسکن ملکی می رفتند ولی همین عدد در حال حاضر به 65 خانواری رسیده که به سمت مسکن اجاره ای می روند.

همچنین براساس آمارگیری سالانه هزینه و بودجه خانوار مرکز آمار ایران، در سال 84 نرخ مالکیت 71.5 درصد بوده است که در سال 91 به 66.6 درصد رسیده است تا سال 85، حدود 25 درصد خانوارها زیرخط فقر بودند ولی بررسی های جدید نشان می دهد این عدد در حال حاضر به 31 درصد رسیده است. نتیجه تحقیقی دانشگاهی نشان می دهد که افزایش قیمت ها حداقل در امریکا منجر به کاهش میزان فقرا شده است ولی در مورد ایران افزایش قیمت ها برتعداد خانوارهای فقیر افزوده است.

۱۳۹۳/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...