نسخه چاپی

بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران در رسانه‌های جهان

عکس خبري -بازتاب سخنان رئيس جمهور ايران در رسانه‌هاي جهان

سخنان رئیس جمهوری در گفتگوی زنده تلویزیونی شب گذشته به شكل گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی بازتاب داشت.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: حسن روحانی رییس جمهور ایران در یک گفتگوی تلویزیونی، اطمینان داد در مورد منافع ملی کشورش ذره ای کوتاه نمی آید.

وی گفت : "برخی ها با دروغ و باج خواهی و زور تلاش می کنند اهداف دولت را نابود کنند، این مسئله مغایر با منافع ملی و دستورات رهبر معظم ایران است، ما هیچگاه منافع مردم را به خطر نخواهیم انداخت؛ کشور ما از تحریم ها رنج می برد اما گروه اندکی از افراد از این تحریم ها سود برده اند زیرا تحریم ها سبب شدند جامعه و اقتصاد از شفافیت کافی برخوردار نباشد، مردم ما از لغو تحریم ها خشنود هستند و تنها اقلیتی ناچیز از افراد جامعه از این موضوع به خشم آمده اند زیرا چیزهای زیادی از دست می دهند؛ اینها سرمنشاء تلاش های آنها برای مفتضح کردن دولت بوده است."

رویترز افزود: قرار است کارشناسان ایران و گروه پنج به علاوه یک بین روزهای پنجم تا نهم مه در نیویورک با هدف تدوین یک پیش نویس توافق نامه قطعی گرد هم آیند.

سخنان آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه اول سیما در شبکه تلویزیونی ای.پی .تی .ان هم بازتاب داشت.

این شبکه تلویزیونی آن بخش از سخنان رئیس جمهوری را که درباره رابطه با آمریکا بود بازتاب داد.

خبرگزاری فرانسه هم در خبری گزارش داد: حسن روحانی رییس جمهور ایران شامگاه سه شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت توافق هسته ای با قدرت های جهانی به نفع مردم ایران است.


روحانی با اشاره به توافق ایران با قدرت های جهانی در گروه پنج به علاوه یک که سبب شد تحریم های بین المللی علیه ایران سبک تر شوند، گفت "مردم از لغو تحریم ها خشنود هستند البته بخش کوچکی از جامعه از این موضوع خشمگین شده اند زیرا از تحریم ها سود می بردند و همین مسئله منشاء برخی انتقادات و حملات به دولت بود."

وی خاطر نشان کرد برخی ها تصور می کنند ما همواره با همه جهان درگیر هستیم و نمی توانیم روابطی عادی با دیگران داشته باشیم ولی من این موضوع را قبول ندارم و بر این موضوع تاکید می کنم که ایران از تنش ها با برخی از کشورها کاسته است.
روحانی در عین حال نزدیکی فوری با آمریکا، دشمن تاریخی جمهوری اسلامی، را رد کرد و گفت : روابط با آمریکا پیچیده است و خواهد بود و خصومت میان دو کشور به این زودی ها حل و فصل نخواهد شد.

روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی خود افزود : من به شرایطی که دولت جدید فراهم کرده تا هر کس بتواند آزادانه حرف بزند و انتقاد کند به خود می بالم هر چند که برخی اوقات، ما از کاه کوه می سازیم.

وی با اشاره به منتقدانش گفت : آنها باید بگویند که هستند و با که هستند؛ آنها باید از جانب جناح خود سخن بگویند نه از جانب ملت ایران.

بی‌بی‌سی هم گزارش داد: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و ضمن گفت‎و‌گوی مستقیم با شهروندان ایرانی به سئوالات مجریان پاسخ داد.

روحانی در آغاز این برنامه گفت که اولویت دولت او در آغاز فعالیت، کنترل "تورم غیر قابل تحمل ۴۳ درصدی" بوده و از کنترل آن ابراز خرسندی کرد. رئیس جمهور ایران گفت که میزان تورم در پایان سال ۱۳۹۲ به زیر ۳۵درصد رسید.

بی‌بی‌سی گزارش داد: محور گزارش روحانی درباره شرایط اقتصادی ایران و سیاست خارجی دولت بود. این سومین گزارش تلویزیونی آقای روحانی به شهروندان ایرانی از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری او در تابستان گذشته است.

او گفت که برنامه مسیر او از زمان ثبت نام در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری مسیر آشتی چه در داخل و در چه در خارج از ایران بوده است. روحانی گفت که به وعده هایی که به مردم داده وفادار است: "من هیچ چیز یادم نرفته است و به شکر خدا حافظه‌ام خوب بوده و هنوز خوب است و به خوبی می‌دانم که چه قولی داده‌ام و چه باید بکنم" اما تاکید کرد که "عجله برخی ها کار ما را سخت می‌کند."


۱۳۹۳/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...