نسخه چاپی

سهم ایران از تجارت گردشگری در جهان چیست؟

دبیر سمپوزیوم فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه گذاری در گردشگری ورزشی گفت: سهم ایران از تجارت گردشگری تنها ۰.۱ درصد جهان است و ما باید برای استفاده از ظرفیت‌های كشور در این زمینه نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی‌اصغر کهن‌سال صبح امروز در سمپوزیوم بین‌المللی فرصت‌ها و چالش‌هاي سرمايه گذاري در گردشگري ورزشي اظهار داشت: تلاش‌های ۱۰ ماهه همه دست‌اندرکاران این سمپوزیوم در نهایت به بار نشسته و کسانی که در این زمینه زحمات بسیاری کشیدند، امروز حاصل تلاش‌های خود را می‌بینند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به مسئله اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی توجه نشان دادند و این مسئله به توسعه گردشگری نیز اشاره دارد و در کنار آن رئیس‌جمهور نیز توجه به توسعه اقتصاد مستقل از نفت و حوزه گردشگری را در دستور کار قرار داده است بنابراین ما باید در این زمینه تلاش کنیم.

دبير سمپوزيوم فرصت‌ها و چالش‌هاي سرمايه گذاري در گردشگري ورزشي با اشاره به سهم اندک ایران در تجارت گردشگری جهانی تصریح کرد: سهم ایران از تجارت گردشگری تنها ۰.۱ درصد جهان است و ایران در این بخش، رتبه بالائی ندارد بنابراین باید کاری کنیم که شرایط گردشگری ورزشی ایران بهبود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست یکدیگر داده و حرکت نویی در گردشگری ورزشی کشور سامان دهیم و در این زمینه سمپوزیوم برای نخستین بار در کشور برگزار شده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار گردشگری اصفهان، سمپوزیوم در این شهر برگزار شد.

کهن‌سال گفت: متاسفانه برخی به برگزاری این سمپوزیوم به صورت جزیره‌ای نگاه کردند و مشکملاتی برای ما به وجود آمد اما تلاش می‌کنیم که زمینه افزایش درآمد ارزی کشور از طریق گردشگری ورزشی افزایش یابد.

۱۳۹۳/۲/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...